De helft van de knelpunten kunnen redelijk snel door de eigen technische dienst worden weggewerkt. "Het gaat om ongemakkelijke situaties waaraan fietsers zich ergeren, geen obstakels die hun veiligheid in gevaar brengen", ...

De helft van de knelpunten kunnen redelijk snel door de eigen technische dienst worden weggewerkt. "Het gaat om ongemakkelijke situaties waaraan fietsers zich ergeren, geen obstakels die hun veiligheid in gevaar brengen", zeggen schepen van Verkeer en Mobiliteit Vincent Byttebier (CD&V) en hoofd van de technische dienst Henk Pille.Na de doorrit ter hoogte van de Poekebeekbron komen de volgende weken onder meer de verbinding Van Zantvoordestraat-Hoogstraat, die tussen de Gierigaardstraat en de parking van woonzorgcentrum Deken Darras en de vermindering van het aantal paaltjes op het kruispunt Ontvangerstraat-Ieperstraat aan bod. "In veel gevallen kunnen gewone fietsen met de nodige moeite wel nog door, maar lukt dat niet voor bakfietsen. Soms is er sprake van te hoge borduren of overhangend groen", aldus nog schepen Byttebier.Het stadsbestuur trekt geen extra budget uit voor de werken, de financiering komt uit de pot voor het onderhoud van de lokale wegen. Knelpunten op wegen waarvan het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) beheerder is, worden door het stadsbestuur aangekaart bij het gewest. (TVW)