Omdat er slechts drie camera's voorhanden zijn, moet de Brugse politie ze om de zoveel tijd in een andere flitspaal steken. De stad Brugge heeft aan Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) gevraagd om extra camera's te plaatsen, omdat de meeste flitspalen zich langs gewestwegen bevinden.
...

Omdat er slechts drie camera's voorhanden zijn, moet de Brugse politie ze om de zoveel tijd in een andere flitspaal steken. De stad Brugge heeft aan Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) gevraagd om extra camera's te plaatsen, omdat de meeste flitspalen zich langs gewestwegen bevinden."De minister wil niet op onze vraag ingaan", zegt de Brugse burgemeester Dirk De fauw (CD&V). "Vlaanderen verkiest trajectcontroles boven flitspalen. Maar ik heb zelf vastgesteld dat op Brugs grondgebied de trajectcontroles niet werken. Neem nu de Torhoutse Steenweg in Sint-Andries, waar je op bepaalde plaatsen amper 50 kilometer per uur en op andere plaatsen 70 kilmometer per uur mag rijden. Welnu, je kunt op zo'n wegen geen goede trajectcontrole toepassen. Wie constant aan 70 rijdt, kan niet gepakt worden via trajectcontrole."Twee extra camera'sBijgevolg zal Dirk De fauw volgende week dinsdag aan de Brugse gemeenteraad het fiat vragen voor de aankoop van twee digitale camera's: "Ze kosten 40.000 euro 't stuk. Dat is niet goedkoop. Maar hierdoor zullen we in totaal toch vijf camera's hebben, zodat er afwisselend meer flitspalen van een camera voorzien zullen worden. Ze flitsen niet alleen snelheidsduivels maar ook automobilisten die door het rood rijden. Er zijn in Brugge een aantal gevaarlijke kruispunten die meer controle vereisen. Hopelijk worden ze veiliger, als er meer geflitst wordt en chauffeurs met een zware voet op andere gedachten gebracht worden."