Al meer dan een jaar vragen de treinbestuurders hun oversten om een schuilhuisje aan het rangeercentrum in Oostende, de stelplaats voor de treinen. Terugwandelen naar het depot duurt immers zo'n 45 minuten en dus is dat transport uitbesteed aan een taxidi...

Al meer dan een jaar vragen de treinbestuurders hun oversten om een schuilhuisje aan het rangeercentrum in Oostende, de stelplaats voor de treinen. Terugwandelen naar het depot duurt immers zo'n 45 minuten en dus is dat transport uitbesteed aan een taxidienst. Omdat er al meer dan een jaar werken aan de gang zijn, kunnen de taxi's echter niet volledig tot bij het rangeercentrum rijden. Daarom moeten de treinbestuurders zich te voet enkele honderden meters van het rangeercentrum, of zogenoemde bundel, begeven in afwachting van een taxi."Maar vaak moeten we in weer en wind wachten. Het gebeurt dat we drijfnat zijn door de regen. Een schuilhuisje was dus meer dan welkom. Eergisteren hebben we er eindelijk eentje gekregen", vertelt een vakbondsafgevaardigde, die vooralsnog anoniem wil blijven."Om de treinbestuurders niet in de regen te laten wachten, is voor deze oplossing gekozen. Dit is zeker geen permanente schuilplaats en het verdwijnt wanneer de werken voorbij zijn", zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. "De treinbestuurders hoeven er slechts enkele minuten te wachten op een taxi. We gaan wel nog kijken om die ondergrond wat te fatsoeneren", aldus Crols.Voorlopig zullen de treinbestuurders het dus wel degelijk met een telefooncel moeten doen.(BB/ foto BP)