Het huidige betonnen wegdek is versleten en zorgt voor geluidsoverlast. Tussen de N50 Brugsesteenweg en de Tieltstraat (beide kruispunten inbegrepen) wordt het volledige betonnen wegdek van de Ring opgebroken en vervangen door geluidsarm asfalt. Het kruispunt van de N37 R...

Het huidige betonnen wegdek is versleten en zorgt voor geluidsoverlast. Tussen de N50 Brugsesteenweg en de Tieltstraat (beide kruispunten inbegrepen) wordt het volledige betonnen wegdek van de Ring opgebroken en vervangen door geluidsarm asfalt. Het kruispunt van de N37 Ring met de N50 Brugsesteenweg krijgt ook een hele nieuwe fundering en nieuwe asfaltlagen alsook nieuwe driekleurige verkeerslichten. Op de N50 Brugsesteenweg wordt de toplaag vernieuwd in asfalt tussen de Ring en het kruispunt met de Posterijlaan. Tenslotte wordt er ook aan hakhoutbeheer gedaan op het talud van de Ring in de zone richting Tielt.De werken zullen in totaal 104 werkdagen in beslag nemen (weekends en feestdagen niet inbegrepen) en zullen vanaf fase 3 en 4 ernstige hinder met zich meebrengen (vanaf maart 2021). Tijdens zowel fase 1 als fase 2 zal de Lijn steeds doorgang hebben naar Pittem via ofwel de Tieltstraat ofwel de Vijfstraat. In het terugrijden zal De Lijn bij afsluiten van de Vijfstraat via de Puttensdreef, Hellebosstraat terug richting Tielt rijden. Hiervoor zal er in de Puttensdreef en Hellebosstraat éénrichtingsverkeer richting Tielt ingevoerd worden. Hierdoor zullen 2 haltes op de N37 tussen Pittem en Tielt niet bediend worden, dit gaat om de haltes Pittem Blotingstraat en Pittem Hoge in de richting Tielt. Voor fase 3 en 4 volgt later info. (red)