Er komt één centrale bushalte. In de Pervijzestraat zal je maar langs één kant van de weg kunnen parkeren en de schoolomgeving wordt veiliger. Daarnaast gaf schepen Karline Ramboer (sp.a-open) een update van het nieuwe ontmoetingscentrum.
...

Er komt één centrale bushalte. In de Pervijzestraat zal je maar langs één kant van de weg kunnen parkeren en de schoolomgeving wordt veiliger. Daarnaast gaf schepen Karline Ramboer (sp.a-open) een update van het nieuwe ontmoetingscentrum.Het was Ann Cnockaert van het studiebureau Cnockaert die de plannen kwam toelichten. "In het kerngebied zullen automobilisten dertig kilometer per uur rijden. Een zandkleurig wegdek zal aanduiden dat je in de dorpskern bent. De Lijn schrapt twee bushaltes en plant er één centrale waar de drie gewestwegen samen komen. In de Pervijzestraat zal de bus op de weg halt houden. De mensen die aanwezig waren op de infovergadering vreesden dat de bladeren van de vele bomen zullen zorgen voor gladde fietspaden maar dat betwijfelde Cnockaert. Zij zijn ervan overtuigd dat bomen het dorpsgevoel versterken. Ook over de zichtbaarheid waren vragen. Mensen die van de Veurnestraat naar de Nieuwpoortstraat willen draaien zullen geen optimaal zicht hebben. Cnockaert benadrukte dat de inplanting van de bushalte inderdaad heel goed moet uitgewerkt worden. De riooldeksels zullen niet meer in het rijspoor liggen dus het geluid van die trillingen zou ook moeten verdwijnen. Welke verlichting er zal komen, ligt nog niet vast. Ook een planning van de werken is nog niet bepaald. Het zal in elk geval zeker niet volgend jaar zijn.(GUS/beelden Cnockaert)