"Het aantal reizigers dat gebruik maakt van deze dienstverlening is bedroevend laag", zegt schepen voor Mobiliteit Björn Anseeuw (N-VA).
...

"Het aantal reizigers dat gebruik maakt van deze dienstverlening is bedroevend laag", zegt schepen voor Mobiliteit Björn Anseeuw (N-VA). "Meer dan de helft van de keren rijden die bussen zelfs leeg rond. Per jaar nemen slechts 678 reizigers zo'n nachtbus. De stad betaalt hiervoor 128.662,32 euro. Een nachtelijk busritje kost de stad dus 190 euro per reiziger. Dit is compleet onverantwoord. Zeker als je weet dat je bijvoorbeeld voor een rit met de taxi om 4 uur 's morgens, van deur tot deur, slechts 10 euro betaalt."De vier lijnen waarover het gaat zijn lijn 81-82 Konterdam tot Zandvoorde, lijn 85 naar Stene, lijn 86 naar Raversijde en lijn 89 naar de Vuurtorenwijk. Enkel de ritten om 4 uur 's morgens verdwijnen. "Deze nachtbussen werden door het vorig stadsbestuur in september 2017 opgestart omdat er geld vrijkwam dat voorheen werd gebruikt voor gratis bussen voor 60-plussers. Wij vinden het evenwel zinloos om geld uit te geven aan een aanbod waar helemaal geen vraag naar is. Nachtbussen laten rijden is geen doel op zich. Mensen veilig en vlot van en naar hun bestemming krijgen is dat wel en dat kan dus een stuk efficiënter", besluit Björn Anseeuw.