De Lijn meldde het heugelijke nieuws op hun Facebook-pagina. "Tramvoertuigen hebben flink wat te lijden aan de kust door het vele zand, het zilte water en het vaak ongure weer", klinkt het nog.

"Dat de huidige kusttrams, overigens niet meer van de jongsten, dergelijke lange levensduur hebben, is volledig op het conto van de bevlogen mecaniciens en elektriciens van de techniekafdeling kusttram in Oostende."

"Het is pure liefde voor het vak. De wil om altijd opnieuw het onderste uit de kan te halen op het vlak van onderhoud en herstellingen zodat de trams altijd goed en veilig op het spoor kunnen", klinkt het. "Al is dat niet altijd evident, want sommige onderdelen zijn niet meer even makkelijk te verkrijgen."

Reden te over dus voor een feestelijk momentje en een memorabele foto met de recordtram. (MVM)

De Lijn meldde het heugelijke nieuws op hun Facebook-pagina. "Tramvoertuigen hebben flink wat te lijden aan de kust door het vele zand, het zilte water en het vaak ongure weer", klinkt het nog. "Dat de huidige kusttrams, overigens niet meer van de jongsten, dergelijke lange levensduur hebben, is volledig op het conto van de bevlogen mecaniciens en elektriciens van de techniekafdeling kusttram in Oostende." "Het is pure liefde voor het vak. De wil om altijd opnieuw het onderste uit de kan te halen op het vlak van onderhoud en herstellingen zodat de trams altijd goed en veilig op het spoor kunnen", klinkt het. "Al is dat niet altijd evident, want sommige onderdelen zijn niet meer even makkelijk te verkrijgen." Reden te over dus voor een feestelijk momentje en een memorabele foto met de recordtram. (MVM)