"De vervoersregioraad is in volle werking. Er zijn ambtelijke en politieke werkgroepen die samen een uitwerking van een openbaar vervoersplan en een regionaal mobiliteitsplan willen uitwerken", aldus schepen van mobiliteit Koen Meersseman (#Team8980).
...

"De vervoersregioraad is in volle werking. Er zijn ambtelijke en politieke werkgroepen die samen een uitwerking van een openbaar vervoersplan en een regionaal mobiliteitsplan willen uitwerken", aldus schepen van mobiliteit Koen Meersseman (#Team8980). "Zonnebeke ligt in een uithoek van het gebied dat opgenomen wordt in het mobiliteitsplan. De gemeente heeft twee goede busverbindingen (Ieper-Roeselare en Ieper-Menen) en die zullen in de toekomst nog versterkt worden. In de voorlopige plannen die in 2018 tijdens het proeftraject werden goedgekeurd, zijn er nog geen goede oplossingen voorzien voor Beselare of Zandvoorde. Ik heb er tijdens het overleg op aangedrongen dat ook een deelgemeente door een functionele busverbinding wordt bediend. Beselare is een sterk groeiende gemeente met bijna 2.800 inwoners en we ijveren er dan ook voor het aanbod uit te breiden en voor een regelmatige verbinding met Zonnebeke en/of Geluveld te zorgen. Daarnaast ligt Zandvoorde ook aan de grens met Komen en we hopen samen met de andere gemeenten hier in de toekomst een oplossing te vinden voor deze problematiek. Het voorstel wordt nu bestudeerd. We hopen tegen juni meer nieuws te hebben."Ook het mobiliteitsplan kwam aan bod. "Met de opmaak van een regionaal mobiliteitsplan moeten gemeente overschrijdende problemen aangepakt worden. Zo zullen ook problematieken zoals zwaar vervoer bovenlokaal besproken worden. Iedere gemeente wordt met dezelfde problemen geconfronteerd en een bovenlokale aanpak is essentieel. De plannen die uiteindelijk door de vervoersregioraad goedgekeurd zullen worden, gaan vermoedelijk vanaf 2022 in uitvoering." (NVZ)