Horeca Westkust vraagt uniform parkeerbeleid voor De Panne, Koksijde en Nieuwpoort

Redactie KW

Horeca Westkust vraagt een uniform parkeerbeleid voor De Panne, Koksijde en Nieuwpoort.

Horeca Westkust is voor de invoering van het betalend parkeren aan de Westkust. “Er moet inderdaad rotatie zijn van de parkeerplaatsen”, klinkt het. “Maar tegenwoordig voelen de mensen zich niet meer op hun gemak tijdens het winkelen of dineren. Bovendien zijn de controleurs ongemanierd en arrogant tegen de mensen, in plaats van behulpzaam.”

Er is volgens Horeca Westkust vooral onduidelijkheid over de periodes van betalen, retributies, verschillende zones, enz. Horeca Westkust vraagt een uniform parkeerbeleid voor De Panne, Koksijde tot Nieuwpoort. “Wat zijn de bevoegdheden van de parkeerwachters ? De leveranciers kunnen hun goederen niet meer afleveren zonder retributieticket, brommers krijgen een retributie als ze op het trottoir parkeren, toeristen kunnen hun koffer niet lossen in dubbele file zonder retributieticket of zijn dat boetes of gasboetes die uitgeschreven kunnen worden door parkeerwachters ? Waarom moet er tijdens de weekdagen in de kalme periodes betaald worden? Nu blijven de straten leeg in de kalme periodes en daardoor is het minder aantrekkelijk en hebben de mensen soms het gevoel dat er geen volk is, dus minder winkelsfeer. De oorsprong van het betalend parkeren, was om rotatie te creëren. Dat is nu niet meer het geval. De zones worden steeds verder uitgebreid en het beperkt zich niet meer tot het centrum en de winkelstraten.”

Horeca De Panne, Horeca Koksijde en Horeca Nieuwpoort zijn vragende partij om met de beleidsmensen samen te komen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier