In totaal werden over twee en een halve maand 6.900 ritjes gevoerd op de moderne tweewielers. Een rit duurde gemiddeld 9,35 minuten en was ongeveer 1,35 kilometer lang. De populairste maand was augustus met een totaal van 3.200 geregistreerde ritten. Deze cijfers zijn vergelijkbaar met andere centrumsteden waar de steps actief zijn zoals Mechelen en Aalst. De steps worden het meest gebruikt om korte trajecten af te leggen van en naar het ...

In totaal werden over twee en een halve maand 6.900 ritjes gevoerd op de moderne tweewielers. Een rit duurde gemiddeld 9,35 minuten en was ongeveer 1,35 kilometer lang. De populairste maand was augustus met een totaal van 3.200 geregistreerde ritten. Deze cijfers zijn vergelijkbaar met andere centrumsteden waar de steps actief zijn zoals Mechelen en Aalst. De steps worden het meest gebruikt om korte trajecten af te leggen van en naar het station. Het systeem kreeg via de app ook een positieve beoordeling door de gebruikers. Tot op heden zijn er nog geen ongelukken vastgesteld waarbij gebruikers van de Circ-deelsteps betrokken waren."Ik ben blij dat de steps een groot succes zijn", zegt schepen van Mobiliteit Axel Weydts (SP.A). "Ze zijn immers een perfecte aanvulling op alle andere vormen van mobiliteit. Samen met de (deel-)fiets, de bus, de trein en de wagen zorgen ze voor een goede combimobiliteit in onze stad." Vanaf heden is de zone Hoog Kortrijk en Campus Howest toegankelijk voor de gebruikers van Circ-steps. Op Hoog Kortrijk kan je de step achterlaten van AZ Groeninge tot aan de Campus Kulak. Men kan dus van het centrum van de stad zich begeven met de step naar 't Hoge. Belangrijk om mee te geven is dat tussen de zones Centrum Kortrijk en 't Hoge de step niet kan achtergelaten worden. Men moet dus wel van de ene operationele zone naar de andere om de step te kunnen parkeren en af te sluiten. Met campus Howest wordt ook de omgeving van Graaf Karel De Goedelaan aan de operationele zone toegevoegd aansluitend aan de Kortrijkse binnenstad."Door de operationele zone uit te breiden, hopen we nog meer mensen kennis te kunnen laten maken met het aanbod", aldus de schepen nog. "In mijn ogen is het een ideaal verplaatsingsmiddel tussen het station en Hoog Kortrijk. Ook de studenten kunnen nu makkelijk gebruik maken van de steps door alle campussen toe te voegen." Belangrijk ook is dat de herverdeling en het opladen van de steps niet meer via Vilvoorde gebeurt maar vanuit de uitvalsbasis in Oostende aangestuurd wordt. In de nabije toekomst zal ook de herverdeling via bakfietsen plaatsvinden. Op deze manier wordt de ecologische voetafdruk van het gebruik van de deelsteps kleiner.