Dat moet 2,5 jaar na de grondige heraanleg het aantal ongevallen terugdringen. Dinsdag was er opnieuw een ongeval, sinds 2016 al het dertiende ongeval.

Schepen van Mobiliteit Kurt Himpe (N-VA) uit Izegem trok in augustus 2017 al aan de alarmbel toen op één dag tijd twee ongevallen gebeurden op het knooppunt.

In eerste instantie meldde AWV dat alles technisch in orde was, maar na onderzoek blijkt dat verwarring telkens de oorzaak was. "Het eerste groene, ronde verkeerslicht creëert misschien een vals gevoel van veiligheid voor de automobilisten op de voorsorteerstrook. Daarom zal nog voor het bouwverlof boven die voorsorteerstroken een apart verkeerslicht met een pijl komen te hangen. Die pijl zal pas groen oplichten als de verkeerslichten voor de tegenliggers rood zijn. Wie rechtdoor wil rijden, zal dus vroeger groen licht krijgen dan diegenen die links de snelweg willen oprijden. Hopelijk zorgt die ingreep voor een drastische daling van het aantal ongevallen", aldus AWV.