Op vandaag brengt de schoolbus in kwestie dagelijks nog ongeveer 50 kinderen heen en terug naar Aalter, dus aan onderbezetting kan het niet liggen. "Maar wij moeten daarmee stoppen omdat wij enkel nog leerlingenvervoer mogen organiseren voor het bijzonder onderwijs", zegt Valerie Leeman van De Lijn Oost-Vl...

Op vandaag brengt de schoolbus in kwestie dagelijks nog ongeveer 50 kinderen heen en terug naar Aalter, dus aan onderbezetting kan het niet liggen. "Maar wij moeten daarmee stoppen omdat wij enkel nog leerlingenvervoer mogen organiseren voor het bijzonder onderwijs", zegt Valerie Leeman van De Lijn Oost-Vlaanderen. De school wist dat al van in april, maar communiceerde dat nu pas aan de ouders. Volgens Ann Seynaeve, moeder van twee scholieren en voorzitter van de ouderraad, omdat de school eerst onderzocht heeft of ze zelf geen bus kon inleggen. Vruchteloos blijkbaar en nu zitten de ouders met de handen in het haar en is er twijfel of hun kinderen niet noodgedwongen van school zullen moeten veranderen.Wie wél nog naar Emmaüs wil, zal dus aangewezen zijn op het reguliere openbaar vervoer. Vanuit Wingene betekent dat dan bus 28 naar Beernem en daar de trein naar Aalter. Duurder én veel langer op weg. Er werd al rondverteld dat bus 28 óók zou worden opgedoekt omdat er zich langdurige werken aandienen op de N370, maar dat klopt niet. "Het is niet evident om een alternatieve route te vinden van Wingene naar Beernem en de bussen zullen door de grote omweg inderdaad een stuk langer op weg zijn", zegt Inge Debruyne van De Lijn West-Vlaanderen. "Daarom zullen we vanaf 1 september tot aan het einde van de werken per dag een aantal ritten minder rijden, maar de spitsritten, waar ook de scholieren gebruik van maken, blijven bestaan."Of dat echt een valabel alternatief is, daar hebben de ouders zo hun twijfels over. (JRE)