De vrachtwagen verloor daarbij het volledige dak van de laadbak. De cabine van de bestuurster raakte niet beschadigd, maar de laadklep achteraan werd door de klap ook verwrongen. In maart haperde ook reeds een lichte vrachtwagen van het leger, die uit de richting van Veurne kwam, aan de onderkant van de brug.
...

De vrachtwagen verloor daarbij het volledige dak van de laadbak. De cabine van de bestuurster raakte niet beschadigd, maar de laadklep achteraan werd door de klap ook verwrongen. In maart haperde ook reeds een lichte vrachtwagen van het leger, die uit de richting van Veurne kwam, aan de onderkant van de brug.De brug is goed voor zeker een vijftal zware aanrijdingen per jaar waar politie en takelwerk noodzakelijk zijn, maar er zijn zeker nog andere lichtere aanrijdingen waar de bestuurders gewoon hun weg voortzetten. Ook tijdens de oogstperiodes ligt vaak heel wat hooi of stro pal onder de brug door haperingen van te hoog geladen landbouwwagens.Volgens de politie van de zone Spoorkin zijn er in het verleden al meerder ongevallen gebeurd door bestuurders die de weg onder de brug verkiezen i.p.v. het drukke kruispunt te moeten dwarsen. Daar is het soms minutenlang aanschuiven door de vele vrachtwagens die gaan tanken in de tankstations langs de Albert-I laan.Het verkeer dat langs de Lovaart uit de richting van Steenkerke of van Veurne komt en die de Albert-I laan niet moet oprijden, verkiest onder de brug door te rijden. De brug zelf vertoont al betonschade aan de rand waar de botsingen gebeuren. Kleine stukken zijn er al afgebrokkeld maar gelukkig zonder grote structuurschade aan de brug zelf.De weg onder de brug is dus eigenlijk een soort sluipweg om het drukke kruispunt van de Albert-I laan met de Vaartstraat niet te moeten dwarsen. Het baantje kan ook niet worden afgesloten omdat er een depot gelegen is van Bruggen en Wegen, waar in de winter vrachtwagens met strooizout worden bevoorraad. Er kunnen bijgevolg ook geen horizontale signalisatiepalen gezet worden met hoogtebeperking zoals bij de inritten van parkeergarages. Misschien is het eens te overwegen om twee verbodsborden C29 te plaatsen op enkele tientallen meters voor de brugdoorgang aan beide kanten van de rijrichting.Bezig zijn met de weg en steeds uitkijken naar obstakels, zoals van een verantwoordelijke bestuurder wordt verwacht, blijft hier zeker de boodschap.(JTY)