"Ouders staan er nog te weinig bij stil dat een verkeersveilige fiets en het dragen van fluorescerend en reflecterend materiaal het verschil kan maken in het verkeer", zegt woordvoerster Isolde Van Eenooghe.
...

"Ouders staan er nog te weinig bij stil dat een verkeersveilige fiets en het dragen van fluorescerend en reflecterend materiaal het verschil kan maken in het verkeer", zegt woordvoerster Isolde Van Eenooghe."De doelstelling van de lokale campagne was duidelijk: jonge fietsers aanmoedigen om te rijden met een verkeersveilige fiets en goed zichtbaar te zijn in het verkeer. Reed je met een verkeersveilige fiets, dan kreeg je een tof gadget", aldus Flore Ruysschaert voorzitter van de jeugdraad. "Leverde je een extra inspanning om goed zichtbaar te zijn, dan maakte je kans op een monkey light of cinematicket. De fietsers die met een verkeersveilige fiets reden en goed zichtbaar waren in het verkeer nodigde het politieteam uit voor de slimste veloquiz met presentator en 'Ej me velo gezien-ambassadeur' Jietse Pauwaert. Zelf doe ik bijna alles met de fiets, dus ik weet hoe belangrijk het is om goed zichtbaar te zijn in het verkeer. Ook als jeugdleider wil je dat alle kinderen op een veilige manier thuisraken."De quiz had plaats in het politiecentrum in Knokke-Heist. Deelnemers Jens Beausaert (8), Gijs Gheldof (13), Lars De Pauw (7) en Ines Reubens (11) wonnen een monkey light. De cinematickets gingen naar Hannelore Dewaele (11) en Babette Priem (12). (DM)