Snel optreden bewoonster beperkt schade brand in Beveren-Leie

Redactie KW

Een oververhitte kookplaat heeft maandagnamiddag omstreeks 17.15 uur brand veroorzaakt in een huis in de Spijkerlaan in Beveren-Leie.

Nadat bewoonster Veerle S. die alleen thuis was met haar twee kinderen zonder het te merken één van de bedieningsknopen had geactiveerd van het fornuis zette de oververhitte kookplaat al snel de kledij en papier die op het fornuis stonden in brand. Gelukkig had de bewoonster een poederblusser bij de hand die ze snel had opgehaald in het bedrijf Chrivantex, vlak naast haar woning. Daardoor kon ze het vuur eigenhandig gaan in afwachting van de brandweer. Door de eigen bluspoging viel de schade al met al nog mee.

Een uitgebreide versie leest u in de Krant van West-Vlaanderen ( editie Het Wekelijks Nieuws Gaver) van vrijdag 23 april 2010.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.