Zwevegem lanceert sociaal meldpunt voor praktische vragen

Op de foto de flyers die deze week verspreid werden. © (foto GV)
Redactie KW

De gemeente Zwevegem heeft een sociaal meldpunt gelanceerd waarop iedereen terecht kan voor praktische vragen.

Bij het meldpunt kunnen ook mensen met een eerder beperkt netwerk terecht voor informatie rond maaltijden aan huis, boodschappenservice, allerhande vragen of gewoon voor een babbel.

“We willen met dit sociaal meldpunt inzetten op het vermijden van vereenzaming, het blijven verbinden en op hulpverlening. Het sociaal meldpunt werkt dan ook nauw samen met de sociale dienst, de dienst eerstelijnszorg en de dienst samenleving.”, zegt schepen Eliane Spincemaille. “Deze week werd ook een flyer verspreid, omdat niet iedereen en zeker niet alleen de ouderen, helemaal mee is met het digitale tijdperk.”

Een grote bezorgdheid van het gemeentebestuur is dat de inwoners en de medewerkers gezond blijven. “Ondanks deze vreemde tijd wordt zo goed mogelijk door het gemeentepersoneel verder gewerkt. De dienstverlening wordt bijvoorbeeld zo veel mogelijk gegarandeerd, maar kan enkel na een telefonische afspraak.”, aldus Spincemaille.

In het Woonzorgcentrum Sint-Amand blijven de bewoners goed afgeschermd. “Daar doet het personeel er alles aan om het de mensen zo aangenaam mogelijk te maken. Voor de familie en vrienden werd een Facebookpagina aangemaakt, die buitengewoon veel succes heeft”, geeft Marc Claeys ons nog mee. (GV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier