Zesdejaars Multimedia Audio uit Athena Heule stellen GIP op unieke manier voor

Een aantal leerlingen en leerkracht Toon Bosschaert achter de computers © (Foto TV)
Tom Vanderghinste
Tom Vanderghinste Medewerker KW

Vrijdag mochten de leerlingen van Athena Campus Heule op een unieke manier hun geïntegreerde proef voorstellen aan ouders, vrienden en leerkrachten.

De leerlingen die afgelopen jaar kozen voor de gloednieuwe richting Multimedia Audio in Athena Campus Heule werkten een volledig jaar aan hun eigen muziek die ze live mochten presenteren in het JC Tranzit-Kortrijk. Voor de geïntegreerde proef werd intensief samengewerkt met enkele externe juryleden, waaronder Dimitri Andreas (producer van o.a. SX) en Tom Degeeter (audio & beelden wizard-hiphop producer).

Omdat het een gloednieuwe richting was moesten we nog nagaan hoe we de geïntegreerde proef konden laten verlopen. Na wat brainstormen, kwamen we uit op een kleinere versie van hoe het nu was. Naarmate de weken vorderden, kwamen ook andere richtingen zich aanmelden om het project te ondersteunen waardoor we ondertussen een mooie mix van leerlingen, richtingen en genres hebben verkregen” aldus leerkracht Toon Bosschaert.

De opdracht

We kregen de opdracht om elk een stukje muziek uit te werken die ons het beste lag. Dit mochten covers zijn, zelfgemaakte versies of mixen. We kregen de ruimte om dit tijdens de lessen te doen. De bedoeling was om achteraf alles samen tot 1 geheel te brengen waarbij we als leerling steeds zelf onze muziek konden brengen“, besluit student Justien uit Zwevegem.

Studente Justien die de richting Multimedia Audio volgt:
Studente Justien die de richting Multimedia Audio volgt: “Doe vooral je eigen ding, geniet ervan en volg niet de anderen maar je eigen hart”© (Foto TV)

Dat resultaat werd in combinatie gebracht met visuele ondersteuning door middel van livevideo’s en animaties dankzij de richting Multimedia Visueel. De leerlingen Printmedia zorgden voor affiches, drankkaarten, ontwerp van het logo en de leerlingen van de VDAB-opleiding Assistent podiumtechnieken zorgden voor de techniek. “Het betreft een unieke samenwerking en opdracht door de deelname van heel veel verschillende personen. De VDAB ondersteunt ons met de nodige materialen en technicus door de studenten uit hun opleiding erbij te betrekken. Dat maakt het ook allemaal heel spannend want onze studenten moeten niet alleen met hun eigen klas rekening houden maar ook met anderen” besluit Toon Bosschaert.

Na de voorstelling van hun proefstuk door de leerlingen speelden ook nog De BRLRS & the Nealions om de stress er even af te spoelen. Dat was nodig ook: net bij het openen van de deuren ontstonden er nog kleine problemen met de computer en het geluid die niet direct opgelost raakten. “Net zoals in het echte leven moeten ze hier ook kunnen mee omgaan. Gelukkig hebben we alles tot een goede einde kunnen brengen” aldus Toon nog.

(TV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier