Christophe voldoet aan de vereisten van een man die sexy oogt, vonden zijn vrienden die hem inschreven. Verder moet de man ook grappig, charmant, handig én sportief zijn. Aanvankelijk wilde Christophe niet dat iemand hem inschreef, maar zijn vrienden konden hem overhalen. "Zelf zou ik er nooit aan gedac...

Christophe voldoet aan de vereisten van een man die sexy oogt, vonden zijn vrienden die hem inschreven. Verder moet de man ook grappig, charmant, handig én sportief zijn. Aanvankelijk wilde Christophe niet dat iemand hem inschreef, maar zijn vrienden konden hem overhalen. "Zelf zou ik er nooit aan gedacht hebben om me hiervoor in te schrijven", aldus Christophe. SchoonmaakbedrijfToevallig is deze sportieve vrijgezel ook glazenwasser, zoals de Coca-Cola lightman van enkele jaren geleden. Christophe runt al tien jaar zijn schoonmaakbedrijf Kristal-Cleaning, samen met Yannick Cannaert. "De Coca-Cola lightman is een icoon", beweren ze bij Coca-Cola. "In 1994 bracht hij als bouwvakker miljoenen vrouwen wereldwijd het hoofd op hol." Dit jaar - twintig jaar na de eerste reclamespot - gaat men op zoek naar de Belgische Coca-Cola lightman. "Het is een man die alles heeft: niet alleen een sixpack, maar ook humor, charme en handigheid", klinkt het. New YorkVanaf nu tot 16 juni kan er gestemd worden via www.coca-colalight.be/wanted/christophe-laminé. Uit de vijftig meest populaire kandidaten selecteert een jury de top 20. Daarna gaat de wedstrijd verder via de website. De tien mannen met de meeste stemmen nemen het in de finale op 10 juli tegen elkaar op. Wie Coca-Cola lightman 2014 wordt, gaat lopen met veel aandacht, maar ook met 10.000 euro, een duoticket naar New York en een hoofdrol in de nationale campagne van Coca-Cola light. (EDB)Lees meer in Krant van West-Vlaanderen, editie Kortrijks Handelsblad.