Het waren de buren die alarm sloegen, nadat ze rook uit de keuken van de getroffen woning zagen komen. Brandweerkorpsen van zowel Menen als Wevelgem en Lauwe kwamen ter plaatse. "Niemand was in de woning aanwezig dus hebben we de voordeur...

Het waren de buren die alarm sloegen, nadat ze rook uit de keuken van de getroffen woning zagen komen. Brandweerkorpsen van zowel Menen als Wevelgem en Lauwe kwamen ter plaatse. "Niemand was in de woning aanwezig dus hebben we de voordeur opengebroken om zo toegang tot de woning te krijgen", horen we van de brandweerofficier ter plaatse."Onze manschappen konden de vuurhaard snel lokaliseren ter hoogte van het kookfornuis in de keuken. In een erg korte tijd kregen ze de vlammen onder controle en voerden ze nog extra controles uit. Om ieder risico op verspreiding van het vuur tegen te gaan, hebben we ook het vals plafond van de keuken aanbouw moeten verwijderen."Hoewel het vuur snel onder controle was, is de woning toch tijdelijk onbewoonbaar. "Het gebruik van water kon tot een minimum worden herleid", gaat de officier verder. "Helaas kwam de brand gepaard met een intensieve roetontwikkeling. Daardoor werd de woning binnen de kortste keren met een dikke, zwarte laag bedekt. De schade is vooral rond de keuken gesitueerd."Het dramatische nieuws kende evenwel één lichtpunt. Tijdens de brand waren drie kittens in de woning aanwezig. Allen konden ze in veiligheid worden gebracht.