Het probleem duikt vooral op als er aan de rechterkant auto's geparkeerd staan. De straat inrijden is voor vrachtverkeer geen probleem, het loopt fout als ze eind de straat verplicht naar links moeten indraaien. Die bocht is veel te klein en te scherp. Osteopaat Yves Warrinnier, die zijn praktijk heeft ...

Het probleem duikt vooral op als er aan de rechterkant auto's geparkeerd staan. De straat inrijden is voor vrachtverkeer geen probleem, het loopt fout als ze eind de straat verplicht naar links moeten indraaien. Die bocht is veel te klein en te scherp. Osteopaat Yves Warrinnier, die zijn praktijk heeft op de plaats des onheils: "Er moet een volledig verbod voor vrachtverkeer komen. Alternatieve straten zijn er genoeg, zoals de evenwijdige Hauwersstraat die veel breder is."Niet enkel de materiële schade zorgt bij Warrinnier voor ontzetting, ook de vluchtmisdrijven zijn voor hem een doorn in het oog. "De eerste twee keren dat een voertuig tegen de gevel reed, is er niemand gestopt", zegt Warrinnier. "De derde keer hadden we geluk. Toen stopte de betrokken chauffeur. Die bestuurder had zodanig veel schade dat er zelfs glas was gebroken. Hij besefte ook wel dat hij zijn voertuig niet zo kon inleveren bij de busmaatschappij. Nu kan ik dat wel herstellen, maar hoe lang zal het duren tot het opnieuw gebeurt?"Niet enkel zijn gevel heeft al schade geleden. Hetzelfde overkwam auto's die in de straat geparkeerd stonden. "Twee keer dezelfde auto, van de vrouw van de fietsenmaker van Provan. Zij parkeerde daar altijd aan de rechterkant, dus de linkerkant van haar neus is al een paar keer serieus geraakt. Haar carrosserie is al twee keer hersteld", zegt Warrinnier. "Ik heb mijn probleem al aangekaart bij Karel Scherpereel, een Brugs gemeenteraadslid. Ik hoop dat er snel een oplossing komt", zegt Warrinnier.(YH)