Op papier heeft 't Badhuis alles mee om voor zowel jong als oud een absolute attractie te zijn. Volgens Ghislain Van Caeneghem, Menenaar en abonnee van het eerste uur, stapelen de pannes zich echter op. "Het begon ons te dagen dat er problemen waren, toen de eerste stoombaden in panne vielen, vele maanden terug", laat hij weten.
...

Op papier heeft 't Badhuis alles mee om voor zowel jong als oud een absolute attractie te zijn. Volgens Ghislain Van Caeneghem, Menenaar en abonnee van het eerste uur, stapelen de pannes zich echter op. "Het begon ons te dagen dat er problemen waren, toen de eerste stoombaden in panne vielen, vele maanden terug", laat hij weten."Die gloednieuwe stoombaden waren het uithangbord van het zwembad, maar ze bleken al snel defect te zijn. Toen we de redders hierover aanspraken, gingen ze hiervan een melding maken maar het werd nooit hersteld. Nadien vielen er douches uit. Ook hiervan maakten we een melding, een melding die goed ontvangen werd, maar waar geen gevolg aan werd gegeven.""Tot op dit moment zijn de stoombaden en de douches nog steeds niet operationeel en het personeel van het zwembad weet niet goed meer hoe ze hierop moeten reageren. Ze doen hun uiterste best om alles zo veilig en netjes mogelijk te houden, maar met een haperende infrastructuur wordt dat moeilijker en moeilijker."Ghislain trok met zijn grieven richt management, maar daar ving hij bot. "Ik stuurde ettelijke berichten naar de manager van het zwembad, berichten die onbeantwoord bleven. Telefonisch kreeg ik hem dan wel weer te pakken, maar daar hoorde ik niets meer dan dat ze het wel zouden oplossen. Dat is ondertussen maanden geleden, een oplossing kwam er niet maar een herinnering om mijn abonnement te vernieuwen dan weer wel.""Als klap op de vuurpijl vernam ik dan ook dat het water in de afgelopen jaren nauwelijks ververst is geweest. Uiteindelijk moeten de abonnees hun verplichtingen nakomen, voor het beheer van het zwembad steekt het dan weer zo nauw niet. Als Menenaar wil ik fier zijn op ons zwembad maar het lijkt erop alsof het allemaal geen geld meer mag kosten, best wel jammer."Henk Wekking, manager van 't Badhuis, erkent dat er problemen zijn maar nuanceert een en ander. "Het klopt dat er een defect was aan de stoombaden, stoombaden die werken op aparte jetons maar die defecten worden aangepakt. Ik kan ook niet ontkennen dat er een probleem was met de douches, maar daar moeten we vooral rekening houden met het beschermde karakter van het gebouw. We kunnen niet zomaar aan de slag met een hamer en een beitel, dat zijn nu eenmaal de regels die we moeten volgen. De problemen worden wel aangepakt, maar we moeten procedures volgen."De opmerkingen over de communicatie en de kwaliteit van het water raken dan wel weer een gevoelige snaar. "Dat het water van het zwembad niet ververst wordt, is klinkklare onzin", reageert Henk. "We worden onderworpen aan een uiterst strenge VLAREM wetgeving en de daaraan gekoppelde controles. 'T Badhuis voldoet aan iedere mogelijke norm of standaard. Ik heb geen idee waar die info vandaan komt, maar het klopt voor geen meter.""Ook naar communicatie toe zijn al onze medewerkers begaan met klantvriendelijkheid. Ieder telefoontje en mail wordt beantwoord. Het spreekt wel voor zich dat, wanneer we worden opgebeld op de meest onmogelijke momenten, we niet meteen kunnen reageren. De Menenaar kan en mag dus nog altijd trots zijn op het Meens zwembad!"