Het is een bizar zicht: kerstdecoratie uitpakken terwijl het gros van de klanten in het shoppingcentrum heil zoeken in ijsjes en gekoelde dranken. "Tijdens de kerstperiode is iedereen vrolijk en na deze donkere periode kunnen we best wel wat vrolijke...

Het is een bizar zicht: kerstdecoratie uitpakken terwijl het gros van de klanten in het shoppingcentrum heil zoeken in ijsjes en gekoelde dranken. "Tijdens de kerstperiode is iedereen vrolijk en na deze donkere periode kunnen we best wel wat vrolijke noten gebruiken". Mario laat zich alvast niet uit zijn lood slaan door het schrille contrast van de hittegolf met de kerstdecoratie. "Zonder twijfel ben ik de eerste van het land, klopt helemaal" lacht hij. "Maar onze collega's hier in het centrum weten het al. 'Mario? Die doet niet in normale dingen' hoor je hier vaak in de wandelgangen".De grote vakantie is nog niet voorbij en het gros van de mensen moet nog op reis vertrekken. Of het aanbieden van kerstdecoratie dan misschien niet net iets te vroeg is? "Dat moet je eigenlijk vragen aan de klanten en kijk, die zijn er wel". Mario wijst naar een jong koppel dat vertrekt met een kerstornament onder de arm. "Vroeger waren er misschien wel onofficiële richtlijnen maar dit is 2020. Met normaal doen raak je er niet meer. Iedereen houdt van kerstmis en daar staan echt geen deadlines op. Trouwens, onze voorbereidingen voor de kerstperiode nemen vaak maanden in beslag en wat je hier ziet, werd vorig jaar al bij onze leveranciers aangekocht".