Warm Oostende verdeelt flyer in 56.000 brievenbussen

Peter De Gryse van DENK!, woordkunstenares Isabelle Vandemaele en Pierre De Coninck van Lichtbaken.© (foto GLO)
Peter De Gryse van DENK!, woordkunstenares Isabelle Vandemaele en Pierre De Coninck van Lichtbaken.© (foto GLO)
Redactie KW

OOSTENDEEr komt een vervolg aan de succesvolle campagne Warm Oostende, ten voordele van Lichtbaken vzw. De komende dagen wordt in 56.000 Oostendse brievenbussen een flyer verdeeld, waarmee je een hartje kan vouwen. Woordkunstenares Isabelle Vandemaele is ambassadeur van de actie.

De campagne Warm Oostende is een initiatief van het Oostendse marketing- en communicatiebureau DENK!. De opbrengst van het project gaat volledig naar Lichtbaken, de vzw die sinds 2003 dagelijks warme maaltijden biedt aan Oostendenaars die het (financieel) moeilijk hebben.

Nu komt er een vervolg aan de campagne. Met ‘Geef een hart, toon jouw hart’ wil men de Oostendenaars aansporen om een warme maaltijd te schenken aan Lichtbaken. “Door de coronamaatregelen krijgen meer en meer mensen financiële problemen, maar ook het sociale isolement wordt groot”, zegt Peter De Gryse, CEO van DENK!. “Daarom lanceren we een hartverwarmende campagne: in 56.000 brievenbussen in de Oostendse regio zal de komende weken de flyer verdeeld worden waarmee je een hartje kan vouwen. Het hart kan gebruikt worden om je buren een hart onder de riem te steken, om oma en opa te verrassen…”

Record door corona

Door corona is het extra druk bij Lichtbaken. “Afgelopen vrijdag hebben we 160 maaltijden gemaakt, een absoluut record”, zegt voorzitter van Lichtbaken, Pierre De Coninck. “En dat aantal daalt niet, integendeel. Daarom kunnen we de hulp van iedere Oostendenaar gebruiken, want wij krijgen geen subsidies.”

Voor de nieuwe campagne trok DENK! woordkunstenares Isabelle Vandemaele aan. “Ik ben bijzonder vereerd”, zegt ze. “Lichtbaken ligt mij heel na aan het hart. Wat in deze tijden zo belangrijk is, is dat heel veel mensen eenzaam zijn. Daarom roep ik álle Oostendenaars op om te doneren. Vanaf twee euro schenk je al een warme maaltijd aan een Oostendenaar die het nodig heeft.” Voor de gelegenheid heeft Isabelle ook een gedicht geschreven. Op de flyer staat een QR-code met een instructievideo, die toont hoe je het hartje gemakkelijk kan vouwen. Sinds de lancering van de campagne Warm Oostende in september 2019 werden er al ongeveer 50.000 warme maaltijden geschonken. “Iets wat we nooit verwacht hadden”, aldus Pierre De Coninck.

(GLO)

Info via www.warmoostende.be .

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier