Onmiddellijk na de aankondiging van de drastische maatregelen om het coronavirus in te dijken, schoot Kristof D'Hondt in actie. De zaakvoerder van kledingspeciaalzaak Maison D'Longueville zag meteen in dat de verplichte sluitingen serieuze financiële gevolgen zouden hebben. "Veertien jaar geleden ben ik zelf begonnen als toeleverancier voor de horeca. Met Dine&Cook bied ik hoogwaardige horecakleding aan betaalbare prijzen aan. In de beginjaren kreeg ik als starter het vertrouwen van vele hoteliers en restaurateurs, waardoor ik me nu ook geroepen voel om hen te steunen", vertelt Kristof.

Heart For Horeca Foundation

Concreet is het de bedoeling dat iedereen - privépersonen, kleine of grote bedrijven - donaties doet aan de stichting. "Een goede leidraad is het bedrag dat je wekelijks of maandelijks aan de horeca spendeert", zegt Kristof.

Vervolgens gaat de Heart For Horeca Foundation aan de slag met de donaties. De focus ligt op startende restaurants of eetgelegenheden die minder dan drie jaar geleden opgericht zijn. "Zij krijgen eenmalig ondersteuning, via de huurprijs van de horecazaak. We betalen namelijk een halve maandhuur, met een maximumbedrag van 5.000 euro", besluit Kristof.

Intussen schaart Tim Boury, de chef van het gelijknamige sterrenrestaurant uit Roeselare, zich alvast achter het initiatief. Meer informatie vind je op www.heartforhoreca.be.

(PNW)

Onmiddellijk na de aankondiging van de drastische maatregelen om het coronavirus in te dijken, schoot Kristof D'Hondt in actie. De zaakvoerder van kledingspeciaalzaak Maison D'Longueville zag meteen in dat de verplichte sluitingen serieuze financiële gevolgen zouden hebben. "Veertien jaar geleden ben ik zelf begonnen als toeleverancier voor de horeca. Met Dine&Cook bied ik hoogwaardige horecakleding aan betaalbare prijzen aan. In de beginjaren kreeg ik als starter het vertrouwen van vele hoteliers en restaurateurs, waardoor ik me nu ook geroepen voel om hen te steunen", vertelt Kristof.Concreet is het de bedoeling dat iedereen - privépersonen, kleine of grote bedrijven - donaties doet aan de stichting. "Een goede leidraad is het bedrag dat je wekelijks of maandelijks aan de horeca spendeert", zegt Kristof. Vervolgens gaat de Heart For Horeca Foundation aan de slag met de donaties. De focus ligt op startende restaurants of eetgelegenheden die minder dan drie jaar geleden opgericht zijn. "Zij krijgen eenmalig ondersteuning, via de huurprijs van de horecazaak. We betalen namelijk een halve maandhuur, met een maximumbedrag van 5.000 euro", besluit Kristof. Intussen schaart Tim Boury, de chef van het gelijknamige sterrenrestaurant uit Roeselare, zich alvast achter het initiatief. Meer informatie vind je op www.heartforhoreca.be. (PNW)