Waregemse bedrijvengroep lanceert opmerkelijke sollicitatiecampagne

Hans en Filip Lybover. (foto PNW)
Redactie KW

Via de ‘onmogelijke sollicitatie’ gaat het machinebedrijf Lybover op zoek naar minstens 35 nieuwe medewerkers. Net zoals veel ondernemers uit de regio lijdt de bedrijvengroep uit Waregem onder de krapte op de arbeidsmarkt.

Een campagnefilmpje, geheel in de stijl van het Play 4-programma ‘De Mol’, geeft aan hoe die ‘onmogelijke sollicitatie’ verloopt. Kandidaten, gespeeld door de eigen medewerkers, moeten onder tijdsdruk opdrachten oplossen en beslissingen nemen, terwijl ze hun hartslag en ademhaling onder controle houden. “Onze campagne dient als een metafoor voor de uitdagende afwisseling van een job bij Lybover”, vertelt woordvoerster Katrien Verfaillie, die meegeeft dat Lybover het bestaande team van 200 mensen snel wil uitbreiden.

Elke uitdaging aangaan

Het idee voor de campagne ontstond bij de bestaande medewerkers van Lybover. Het bedrijf – dat onder meer gespecialiseerd is in brandbeveiliging, productie van stalen componenten, sorteerinstallaties en industriële montages – polste intern naar de meest onmogelijke opdracht van een klant die ooit was binnengelopen.

Campagnebeeld van De Onmogelijke Sollicitatie. (foto PNW)
Campagnebeeld van De Onmogelijke Sollicitatie. (foto PNW)

Met de video wil Lybover dus vooral onderstrepen dat het personeel – en nieuwe medewerkers – elke uitdaging moeten aangaan. “Het DNA van onze medewerkers maakt dat ze het woord ‘onmogelijk’ niet kennen”, zegt topman Filip Boels. “Om dat bijzondere DNA te vrijwaren en te versterken, zoeken we dus een aantal ‘onmogelijke’ kandidaten”, vult mede-CEO Hans Boels aan. (PNW)

Meer informatie vind je op www.lybover.be/onmogelijkesollicitatie

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier