Toeristische website van Oostende steekt in nieuw jasje

Er wordt veel info gevraagd omtrent de nieuwe muurschilderijen van The Crystal Ship, hier aan de Koninginnelaan. © (Foto FRO)
Fons Roets
Fons Roets Medewerker KW

De website van Toerisme Oostende vzw, www.visitoostende.be, werd in een nieuw jasje gestoken. Bij de nieuwe versie van de website werd gekozen voor een magazine-look om nog extra te kunnen inzetten op storytelling en beleving. Helemaal nieuw is de webshop en de podcast-rubriek.

Visitoostende.be is jaarlijks goed voor meer dan 1.130.000 gebruikers die in totaal meer dan 5 miljoen pagina’s bezoeken. Deze bezoekers zijn vooral op zoek naar inspiratie rond restaurants en activiteiten, maar ook praktische zaken zoals parking. Zeer specifieke activiteiten als The Crystal Ship en het vernieuwde James Ensorhuis zijn eveneens zeer populair.

“Oostende was ooit de eerste stad in België met een eigen toeristische website”, stelt burgemeester Bart Tommelein. “Toerisme Oostende vzw is sindsdien zeer hard aan haar online verhaal blijven werken met de uitbouw van de verschillende sociale media kanalen en dus ook deze vernieuwde website. We hopen dat we hiermee heel wat mensen kunnen inspireren voor een bezoek aan onze Stad aan Zee.”

Voor deze nieuwe website werden de succes-ingrediënten van de vorige website behouden, maar werd er vooral gefocust op een design dat meer lifestyle uitstraalt. Door het intensieve gebruik van foto’s wordt er een echt Oostende-gevoel gecreëerd. De nieuwe website heeft ook een webshop, waar naast de verschillende Oostende-cheques ook Oostendse producten verkocht zullen worden. Er werd tot slot een aparte rubriek voor podcasts ontwikkeld. Hier vind je onder andere de afleveringen van de podcastreeks “Oostende Bonsoir” en “Oostende & Compagnie.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier