https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/

Joke Seys uit Roeselare wil met Studio Assorti je interieur kleuren

Joke Seys wil vooral uitpakken met fleurige designs. (foto SB)© Stefaan Beel
Joke Seys wil vooral uitpakken met fleurige designs. (foto SB)© Stefaan Beel
Wouter Vander Stricht

Joke Seys (44) heeft de stap naar een eigen zaak gezet. Met Studio Assorti, een nieuwe interieur- en lifestyelabel, gaat ze vooral voor fleurige designs. “Corona heeft de opstart van mijn zaak versneld”, geeft ze toe.

Met echtgenoot Tom Eeckhout en zonen Noa (16) en Emil (13) huist de geboren en getogen Roeselaarse Joke Seys in de Lindenkouter op de Schierveldewijk. “Mijn lager middelbaar deed ik in de Burgerschool, mijn hoger middelbaar aan Sint-Lucas. Ik volgde er achtereenvolgens plastische kunst en binnenhuiskunst. Daarna ging ik aan De Bijloke in Gent voor interieurvormgever studeren. Eens het diploma op zak bleek dat er in die sector niet echt veel werk te vinden was. Ik werkte daarna op de marketingdiensten van grote industriebedrijven in de bouwsector.”

Het idee om een eigen zaak te starten rijpte al een tijdje bij Joke. “En corona heeft alles in een stroomversnelling gebracht. Plots had ik ook meer tijd om daarmee bezig te zijn. Sinds 17 januari is de webshop gelanceerd. Daarvoor volgde ik ook allerlei opleidingen. Via mijn webshop wil ik een uitgebreid aanbod creëren van zaken die bij elkaar passen. Van behang over kussens tot een notebook, kaartjes en posters. Je vindt het bij ons dus allemaal assorti , zoals we in het West-Vlaams zeggen. Ik mik ook wel op de Nederlandse markt en het is best grappig hoe ze daar de naam uitspreken.”

Duurzaamheid

Voor Studio Assorti zorgt Joke voor het digitale ontwerp van de prints en daarvoor haalt ze vaak inspiratie uit natuur en de dieren. “Ook duurzaamheid dragen we hoog in het vaandel. We beperken de verpakking, gebruiken gerecycleerd papier en we zijn ook in gesprek met een maatwerkbedrijf waar we via sociale tewerkstelling een deel van onze producten willen vervaardigen.”

“Mijn doelpubliek bestaat voornamelijk uit dames, zij zijn ook het meest met interieur bezig. Via sociale media maken we ons bestaan bekend en we moeten het uiteraard wat tijd geven om te groeien. Het is nu nog niet aan de orde, maar misschien komt er straks wel een pop-upwinkel en trekken we naar interieurmarkten. Je kan nu alles bij ons online kiezen, maar van bijvoorbeeld behangpapier sturen we vooraf wel een staaltje op. We houden het ook allemaal betaalbaar, zodat je ook eens kan switchen in je interieur. Elke collectie is dus opgebouwd uit artikels die bij elkaar passen en ik werk ondertussen volop aan nieuwe collecties. Tegen Pasen zou ik graag een nieuwe collectie ontwikkelen. Het is de bedoeling dat ons assortiment – ook daar zit ‘assorti’ in – stap per stap groter wordt.” (WVS)

Meer info via: www.studio-assorti.be .

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten