VIDEO – Zware brand legt huis in de as in Sijsele-Damme

In de Stationsstraat in Sijsele-Damme is zaterdagmorgen rond 11:00 uur brand uitgebroken in een woonhuis. Het was een buurman die vanop zijn balkon rook zag en de hulpdiensten verwittigde.

De brandweer moest nog geruime tijd nablussen. © JVMA

Op het moment van de brand waren de bewoners niet aanwezig. Enkele ogenblikken later arriveerde de vrouw die naar de Lidl was geweest. Ook de man kwam enige tijd later ter plaatse. Bij aankomst van de brandweer was de srtijd eigenlijk al gestreden. Niet tegenstaande dat alle middelen werden ingezet kon men niet verhinderd worden dat het huis volledig in de vlammen opging.

De hevige rookontwikkeling maakte het werk van de brandweermannen er niet gemakkelijker op.
De hevige rookontwikkeling maakte het werk van de brandweermannen er niet gemakkelijker op.© JVMA

Wellicht zijn huisdieren omgekomen

De zwaar aangeslagen bewoners werden ter plaatse in een ambulance verzorgd. Ook Burgemeester Coens kwam ter plaatse om de bewoners te steunen. Vermoedelijk is de brand op het gelijkvloers ontstaan, de oorzaak is nog niet gekend. Het parket liet weten dat de brand accidenteel is ontstaan.

Hoogstwaarschijnlijk zijn enkele huisdieren in de brand gebleven, maar dat kon nog niet bevestigd worden. De brandweer diende nog een tijd na te blussen. Tijdens de bluswerken was de Stationsstraat voor het verkeer afgesloten.

https://www.youtube.com/watch?v=Trv5Deufd9I

(JVMA)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.