Het was bruusk wakker worden voor de bewoners van de Bissegemstraat in Gullegem. De brandweer werd er opgeroepen voor een stevige rookontwikkeling in een gelijkvloers appartement. Het waren de bovenbure...

Het was bruusk wakker worden voor de bewoners van de Bissegemstraat in Gullegem. De brandweer werd er opgeroepen voor een stevige rookontwikkeling in een gelijkvloers appartement. Het waren de bovenburen die iets na 07.30 uur alarm sloegen. "Bij het naar beneden gaan roken we een erg bizarre geur en zagen we rook vanonder de deur komen. We twijfelden niet en belden meteen de hulpdiensten", horen we.De spuitgasten hadden de situatie snel onder controle. De bewoner van het getroffen appartement, een twintiger, wilde nog snel wat frietjes maken maar viel in slaap. De frietketel bleef opwarmen waardoor het appartement zich met rook vulde. Gelukkig kwam het niet tot een echte brand waardoor de schade beperkt bleef. De bewoner kreeg helaas wel heel wat rook binnen en vertoonde wat ademhalingsproblemen. Hij werd voor verzorging naar het ziekenhuis overgebracht.Tijdens de interventie werd aan alle bewoners gevraagd hun appartement te verlaten. Na iets meer dan een half uur mocht iedereen terug naar huis.