Volgens voorzitter van het Brugs Handelscentrum Piet Vanderyse beschikken heel wat handelszaken nog over stock van de afgelopen, niet evidente, maanden: "Met dit Koop Weekend willen we de handelszaken in het centrum een hart onder de riem steken. We kozen er ook voor om een ruim gebied van winkelstraten te betrekken tijdens dit Koop Weekend. Zo is onder meer de Smedenstraat erbij gekomen."
...

Volgens voorzitter van het Brugs Handelscentrum Piet Vanderyse beschikken heel wat handelszaken nog over stock van de afgelopen, niet evidente, maanden: "Met dit Koop Weekend willen we de handelszaken in het centrum een hart onder de riem steken. We kozen er ook voor om een ruim gebied van winkelstraten te betrekken tijdens dit Koop Weekend. Zo is onder meer de Smedenstraat erbij gekomen."Schepen van Werk en Ondernemen Pablo Annys stelt: "Uiteraard houden we rekening met de huidige Covid-19 maatregelen. Zo zal tijdens dit Koop Weekend de mobiele radio van 'Kartje kilo' en de steltenloper van 'Gusta' extra kleur brengen in de Brugse winkelstraten, met hun acts die op een ludieke manier veilig shoppen en social distancing onder de aandacht brengen. Hiernaast zijn er ontsmettingsunits op de Markt, twee op 't Zand (kant Noord- en Zuidzandstraat) en één op de Eiermarkt. Aan de handelaars wordt gevraagd om ontsmettingsgels te voorzien zowel in de winkel als aan de kramen, voldoende ruimte te laten tussen de kramen en de route van het Koop Weekend met behulp van pictogrammen aan hun kraam aan te duiden. In het volledige Koop Weekend gebied draagt iedereen vanaf 12 jaar bovendien een mondmasker."Herfst relance campagneHet beeld dat voor deze affiche gemaakt werd, is een van de beelden die genomen werd tijdens een fotoshoot met vier lokale handelszaken voor de herfst relance campagne. Burgemeester Dirk De fauw legt uit: "In juli lanceerden we met de Stad de campagne 'imagineBruges'. Hiermee willen we extra zuurstof geven aan onze (toeristische) ondernemers. We spelen in op het gevoel en de 'goesting' om Brugge op een veilige manier te bezoeken. We brengen dit campagnebeeld met de slogan 'verrassend shoppen in historisch Brugge' via verschillende dragers naar buiten in verschillende kranten, het Stadsmagazine, een outdoor affiche campagne aan de Kust en in Gent en via de bushokjes regio Brugge."Alle verdere praktische info en een overzicht van de deelnemende handelszaken, vind je terug op www.brugge.be/koopweekend.