Na twee geslaagde pop up-winkels in Ringshopping Kuurne gooit de Branding het over een andere boeg: de klassieke winkel in hun gebouwen doet de deuren dicht en het nieuwe concept Het Idee is een feit. Het is een winkel/verwencafé tussen de mensen, de andere winkels en horecazaken in het shoppingcenter.

De bezoekers kunnen er zich laten verwennen met een koffie, een gebak en een vriendelijke bediening van mensen met een beperking. Het Idee verkoopt ook de producten die in de arbeidsgerichte ateliers zijn gemaakt door getalenteerde gebruikers.

De gebruikers, zo heten mensen met een beperking in het jargon, nemen in Het Idee het heft in eigen handen. De begeleiders hebben er een ondersteunende rol.

Via dit initiatief zullen onze gebruikers net als iedereen bijdragen en deelnemen aan een solidaire en warme samenleving

"Via dit initiatief zullen onze gebruikers net als iedereen bijdragen en deelnemen aan een solidaire en warme samenleving. Een samenleving waar ze trouwens deel van uitmaken en een maatschappelijke meerwaarde zullen bieden via hun werk in Het Idee", vertelt Hendrik Vandamme, directeur van De Branding. "Het belangrijkste is dat we geloven in de mogelijkheden van deze mensen. Mensen met een beperking verdienen hun rechtmatige plaats te midden van de samenleving. Een onderscheid maken, is uit den boze."

Het is niet de bedoeling om financieel gunstige cijfers te halen. "De focus is dat onze gebruikers de zaak doen draaien, er zich goed voelen, hun spreekwoordelijke draai vinden, zich goed organiseren en hier tonen welke schat aan talenten ze hebben."

"Via dit project willen we expliciet naar buiten treden, onze ondersteuningsmogelijkheden t.a.v. mensen met een beperking tonen. We doen dit vanuit de visie dat we mensen krachtig willen maken, zelfstandigheid en vooruitgang bij iedereen kunnen realiseren," besluit een trotse directeur van de Branding.

Je vindt 'Het idee'in Ring Shopping op het gelijkvloers naast de Standaard Boekhandel. Het winkel/verwencafé volgt de openingstijden van het winkelcentrum.

Meer info: www.fb.com/hetideedebranding.

(CHH)

Na twee geslaagde pop up-winkels in Ringshopping Kuurne gooit de Branding het over een andere boeg: de klassieke winkel in hun gebouwen doet de deuren dicht en het nieuwe concept Het Idee is een feit. Het is een winkel/verwencafé tussen de mensen, de andere winkels en horecazaken in het shoppingcenter. De bezoekers kunnen er zich laten verwennen met een koffie, een gebak en een vriendelijke bediening van mensen met een beperking. Het Idee verkoopt ook de producten die in de arbeidsgerichte ateliers zijn gemaakt door getalenteerde gebruikers.De gebruikers, zo heten mensen met een beperking in het jargon, nemen in Het Idee het heft in eigen handen. De begeleiders hebben er een ondersteunende rol. "Via dit initiatief zullen onze gebruikers net als iedereen bijdragen en deelnemen aan een solidaire en warme samenleving. Een samenleving waar ze trouwens deel van uitmaken en een maatschappelijke meerwaarde zullen bieden via hun werk in Het Idee", vertelt Hendrik Vandamme, directeur van De Branding. "Het belangrijkste is dat we geloven in de mogelijkheden van deze mensen. Mensen met een beperking verdienen hun rechtmatige plaats te midden van de samenleving. Een onderscheid maken, is uit den boze."Het is niet de bedoeling om financieel gunstige cijfers te halen. "De focus is dat onze gebruikers de zaak doen draaien, er zich goed voelen, hun spreekwoordelijke draai vinden, zich goed organiseren en hier tonen welke schat aan talenten ze hebben." "Via dit project willen we expliciet naar buiten treden, onze ondersteuningsmogelijkheden t.a.v. mensen met een beperking tonen. We doen dit vanuit de visie dat we mensen krachtig willen maken, zelfstandigheid en vooruitgang bij iedereen kunnen realiseren," besluit een trotse directeur van de Branding.Je vindt 'Het idee'in Ring Shopping op het gelijkvloers naast de Standaard Boekhandel. Het winkel/verwencafé volgt de openingstijden van het winkelcentrum. Meer info: www.fb.com/hetideedebranding.(CHH)