Klanten krijgen sinds dinsdag op een groot bord bij het betreden van de beachbar te lezen dat ze hun naam moeten sturen naar een bepaald gsm-nummer. "Simpel toch? Iedereen stuurt zijn of haar nummer naar het ...

Klanten krijgen sinds dinsdag op een groot bord bij het betreden van de beachbar te lezen dat ze hun naam moeten sturen naar een bepaald gsm-nummer. "Simpel toch? Iedereen stuurt zijn of haar nummer naar het nummer op het bord en we hebben meteen hun naam, uur van binnen komen, datum en uiteraard hun telefoonnummer. Indien nodig zoeken we op datum en vinden we meteen iedereen terug die er op dat moment aanwezig was", vertelt manager Jona Vanbillemont.Eerst werd de registratie via een iPad gedaan, maar dat verliep moeizaam. "We moesten de gegevens ingeven via een website op een iPad, maar dat verliep veel te traag. Het kan hier in momenten nogal hectisch zijn. Dan rees het idee om een QR-code te scannen, maar we hebben heel wat ouder cliënteel die niet in het bezit is van een smartphone, waardoor ook die optie snel van tafel werd geveegd. Uiteindelijk kwamen we dan met dit idee op de proppen en dat heeft alles veel gemakkelijker gemaakt. We kochten daarvoor een gsm en een simkaart aan en klaar was kees", besluit Jona. (JRO)