Op papier zijn beide kerels van het saaie type. Thomas is aan de slag als architect en dat doet meteen denken aan suf en stoffig kantoor. Michael is dan weer actief als meubelmaker wat ook meteen aan datzelfde stof doet denken. Binnenin die normale verpakking brandt het avontuurlijke vuur zonder genade en dat al vier jaar lang.
...

Op papier zijn beide kerels van het saaie type. Thomas is aan de slag als architect en dat doet meteen denken aan suf en stoffig kantoor. Michael is dan weer actief als meubelmaker wat ook meteen aan datzelfde stof doet denken. Binnenin die normale verpakking brandt het avontuurlijke vuur zonder genade en dat al vier jaar lang. "Onze wegen kruisten tijdens onze studies", start Thomas hun verhaal. "We raakten aan de praat en kwamen al snel tot de vaststelling dat we heel wat gemeenschappelijke raakvlakken hadden. In 2015 besloten we dan ook om ons samen aan een eerste roadtrip te wagen. 10.000 kilometer doorheen de Scandinavische landen om er zo alle architecturale parels te gaan bekijken. Die trip maakte een onvergetelijke indruk en goot de funderingen voor hetgeen zou volgen."Dat vervolg werd een heuse, adventure-based onderneming. "In 2016 staken we opnieuw de koppen samen", gaat Michael verder. "We ontwierpen samen daktenten voor wagens, waardoor iedereen dezelfde ervaringen als wij kan opzoeken. De wereld ontdekken, dicht bij de natuur en toch steeds je eigen compacte slaapplaats mee. Het was zowel een commercieel idee als een overtuiging die ons dreef."Uit die overtuiging, samen met persoonlijke ervaringen, groeide het idee dat het duo meer voor de maatschappij kon doen. "De vader van Michael kreeg te kampen met Alzheimer, mijn moeder werd geconfronteerd met kanker", gaat Thomas verder. "Het zijn genadeloze aandoeningen die zowel lichamelijk als mentaal hun tol eisen en er ook diep inhakken in je omgeving. Er zijn talrijke organisaties die mensen met deze ziektes bijstaan en vaak een cruciale rol spelen in het verdere verloop van het leven, maar die organisaties voelen de impact van besparingen meestal als eerste. Wanneer de geldkraan plots wordt dichtgedraaid, zet dit een kettingreactie in beweging die heel wat slachtoffers maakt. Het stond niet eens ter discussie dat wij hier tegenwerk voor wilden bieden.""Wanneer we dan kennismaakten met de NoordkaapChallenge, stond ons besluit meteen vast", pikt Michael in. "Een roadtrip van 13 dagen, die start in Amsterdam en ons recht naar de Noordkaap brengt. Een avontuur met minimale voorbereidingen waar je vooral op jezelf bent aangewezen. Die roadtrip zelf is al een hels avontuur, zelfs voor doorgewinterde reizigers zoals wij. Een van de voorwaarden om deel te nemen, is dat je geld moet inzamelen voor het goede doel. Het was een optelsom die snel gemaakt was. Op 6 december vertrekken we dan ook met onze avonturenbus richting de Noordkaap.""Via de website van de NoordkaapChallenge kun je een bedrag doneren voor de twee organisaties die we steunen. We opteerden voor de Alzheimer Liga regio Gent en het Creatief Centrum van AZ Groeninge. Beide organisaties betekenen heel veel voor ons en we zijn dan ook blij dat we iets terug kunnen geven. In ruil voor die donatie kan men ons vragen om bepaalde opdrachten uit te voeren of men kan ons gewoon een hart onder de riem steken. Zelf verzamelden we ook al een aardig bedrag door de verkoop van T-shirts, het organiseren van een barbecue en meer."