Think Pink-mondmaskers en coronapremie voor personeel Poetspunt

Het bestuur van Poetspunt Oostende/Gistel is blij dat ze de werknemers kunnen ondersteunen en dat ze daarmee ook Think Pink steunen. © JRO
Redactie KW

De werknemers van dienstenbedrijf Poetspunt Oostende/Gistel krijgen een extra coronapremie. Daarnaast worden ze allemaal voorzien van een stoffen mondmasker en daar steunen ze dan weer Think Pink mee.

Veiligheid boven alles, dacht men bij Poetspunt Oostende/Gistel toen het coronavirus de kop opstak. Alle werknemers werden vanaf 23 maart op tijdelijke werkloosheid geplaatst en dat had een serieuze impact op de inkomsten van de ruim 200 werknemers van het dienstenbedrijf.

De raad van bestuur besliste nu om alle werknemers die onder tijdelijke werkloosheid stonden van een extra premie te voorzien. “Voor wie voltijds werkt komt de premie neer op 100 euro“, vertelt voorzitter Vanessa Vens. “Op die manier willen we het koopkrachtverlies bij onze werknemers enigszins compenseren. Om de extra premie te financieren putten we uit de opgebouwde reserves.”

“We voeren al jaren een personeelsvriendelijk beleid”, vult directeur Michel Vyncke aan. “Dat resulteerde in maaltijdcheques van 8 euro per dag en een geschenkcheque van 40 euro met Nieuwjaar. Dat zorgt ervoor dat ons personeel met de glimlach de nodige taken vervult bij onze 1.800 klanten.”

3,5 miljoen mondmaskers

Ook de veilige werkomstandigheden zijn bij het dienstenbedrijf belangrijk. “We konden dankzij Think Pink maar liefst 5.000 stoffen mondmaskers schenken aan ons personeel. We zorgen daarmee voor de veiligheid van onze mensen en steunen op de koop toe ook het goede doel”, aldus de directeur.

Heidi Vansevenant, de Oostendse bezieler van Think Pink, de organisatie die zich inzet in de strijd tegen borstkanker, is blij met de bestelling. Poetspunt was trouwens niet de enige. Ook heel wat steden en gemeenten plaatsten een bestelling van mondmaskers.

“In totaal verkochten we 3,5 miljoen mondmaskers aan organisaties, bedrijven, gemeentebesturen en stadsbesturen. Daarnaast verzonden we ook 34.000 pakketjes aan particulieren”, vertelt Heidi.

“Welgekomen, want ook onze 11 vaste mensen in dienst stonden een tijdje aan de kant door het coronavirus. Daarnaast waren de inkomsten miniem, waardoor we een alternatief zochten om extra inkomsten te genereren. De mondmaskers boden soelaas. In totaal haalden we zo 525.000 euro op door de verkoop van de mondmaskers. Onvoorstelbaar, dat bedrag overstijgt onze verwachtingen. Nodig ook om het noodzakelijk wetenschappelijk onderzoek naar borstkanker te blijven financieren.”

De mondmaskers zullen begin juli meegegeven worden met de poetskrachten. “De mondmaskers van Think Pink zijn een win-win situatie. We kunnen op deze manier ons steentje bijdragen in de fondsenwerving van Think Pink en we geven onze klanten en werknemers de kans om zich optimaal te beschermen”, besluit Vanessa Vens.

(JRO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier