De opbrengst van de veiling is bestemd voor de hulpverlenende dienst Tejo Kortrijk die er is voor kinderen en jongeren tussen 10 en 20 jaar die het eventjes niet zien zitten en gratis hulp vragen aan een therapeut van de Kortrijkse Tejo-afdeling aan de Wijngaardstraat.
...

De opbrengst van de veiling is bestemd voor de hulpverlenende dienst Tejo Kortrijk die er is voor kinderen en jongeren tussen 10 en 20 jaar die het eventjes niet zien zitten en gratis hulp vragen aan een therapeut van de Kortrijkse Tejo-afdeling aan de Wijngaardstraat.De werkgroep die daarnaast in het kader van de Warmste Week en voor hetzelfde goede doel werkt, biedt ook zakjes snoep, zelfgemaakte schoonmaakazijn, zelfontworpen fietskaarten en juwelen en granola aan. Dat kan je allemaal vinden in de zaal van 't Gaverhopke van Bruno Delrue en Gudrun Vandoorne die samen met Jef Goemaere, Elsie Baert en Isabel De Wever de initiatiefnemers zijn voor de actie en de financiële bijdrage die zij tijdens de week van de Warmste Week in Kortrijk 18 tot 24 december zullen overhandigen aan het team van StuBru.Isabel De Wever zorgde voor de meeste contacten met de BV's en reed daarvoor vrijwel heel Vlaanderen rond voor hun handtekeningen. "Wij zijn er sinds augustus mee bezig. Tot nog toe leverde die rondrit langs podia, optredens, wielerwedstrijden en dergelijke meer handtekeningen op van onder andere Remco Evenepoel, Julien Vermote, Rick De Leeuw, Els De Schepper, Marco Borsato, Gella Vandecaveye, Bart Peeters, Eva De Roover, Niels Destadsbader, Willem Vermandere, Wim Opbrouck, Ann Swartenbroeckx, James Cook, Wouter Deprez en anderen. Zij waren allemaal even goed bereid om mee te werken aan het initiatief, wat wij zeker een bijzonder gebaar vinden. In totaal hebben wij er nu al een vijftigtal kikkers die werden gesigneerd. Die verkopen wij allemaal per opbod via het web. En verschillende BV's volgen het gebeuren van dag tot dag. Het moet gezegd dat het mij en eigenlijk iedereen van de werkgroep bijzonder deugd doet dat je voor een goed doel in Vlaanderen echt mag rekenen op bekende mensen. Dat maakt mij blij.'Brouwerij 't Gaverhopke mag je gerust het zenuwcentrum van de liefdadigheidsactie noemen. Bruno Delrue en Gudrun Vandoorne: "De kikker kreeg de naam Theo, zodat je de actie eigenlijk Theo voor Tejo kunt noemen. Je kan alles volgen op de Facebookpagina van 't Gaverhopke. Daar zie je onder andere al wie zijn handtekening plaatste op Theo de kikker. Wij hopen dat tijdens de biedingsperiode heel veel mensen een bedrag willen ingeven. Theo krijgt een startprijs van 10 euro." (DJW)