Linda Verkempinck, marketingadviseur voor Veurne Toe Koer en marketingcoördinator bij Groep Verhelst, legt uit: "Speur ze is een samenwerkingsproject tussen Veurne Toe Koer, Stad Veurne, Unizo, Winkelhier en OC West (Ondernemerscentra West-Vlaanderen). We hebben dit project ingediend, en het werd door de jury positief beoordeeld."
...

Linda Verkempinck, marketingadviseur voor Veurne Toe Koer en marketingcoördinator bij Groep Verhelst, legt uit: "Speur ze is een samenwerkingsproject tussen Veurne Toe Koer, Stad Veurne, Unizo, Winkelhier en OC West (Ondernemerscentra West-Vlaanderen). We hebben dit project ingediend, en het werd door de jury positief beoordeeld.""Stad Veurne is financiële en logistieke partner bij deze projectaanvraag van Veurne Toe Koer om een kwalitatieve etalagewedstrijd gekoppeld aan een zoektocht te organiseren waaraan een 40-tal handelaars uit het winkelkerngebied deelnemen. De stad komt tussen voor een bedrag van circa 5.400 euro."Je herkent de deelnemende handelszaken makkelijk in het straatbeeld: ze vallen op door de originele tekeningen met krijtstiften van kunstenares FoXelly. "In de etalage-ontwerpen ontdekken de speurneuzen tekeningen die verwijzen naar onder meer historische Veurnse monumenten, locaties, evenementen, voorwerpen of producten gelinkt aan de handelszaken en grappige emoji's", gaat Linda verder. "Ik geef enkele voorbeelden: de Blauwe Zusters, de Sint-Gustaafsmolen, Vinkem, Belfort, 't Bomtje, Furnival, een jurk, een pen, ... Als je alle elementen aan elkaar koppelt, vind je de oplossingen voor je zoektocht. Het project loopt nog de hele zomer tot en met het weekend van de klant op 4 oktober." "Met Speur ze koppelen we de handelaars aan de Veurnaars én de toeristen om het regionale toerisme en de beleving in de binnenstad te versterken. Iedereen kan deelnemen aan deze etalagezoektocht, en er is zelfs nog een tweede wedstrijd aan verbonden! Aan deze actie wordt ook een fotowedstrijd op de sociale media gekoppeld. Op drie extra momenten, één keer per maand, worden de mensen die de origineelste selfies maken met een leuke prijs beloond. Op het slotevenement worden de winnaars bekendgemaakt."Speur ze loopt tot en met 4 oktober 2020. Deelnameformulieren haal je bij Visit Veurne of bij een van de deelnemende handelaars.Stuur jouw meest originele Veurne, Speur Ze!-selfie, met een leuke etalagetekening, naar de Facebook-messenger van Veurne Toe koer of naar info@veurnetoekoer.be. In zowel juli, augustus als september kunnen telkens drie selfiewinnaars een waardebon van 50 euro winnen.Op 31 juli, 24 augustus en 21 september maakt Veurne Toe Koer telkens de winnende selfies bekend via www.facebook.com/Veurnetoekoer. Bij het einde van de actie op 12 oktober, trekt Veurne Toe Koer uit alle deelnemers die de opdracht goed hebben volbracht, vijf topspeurders! Zij winnen elk een waardebon van respectievelijk 175 euro, 125 euro, 100 euro en 2 x 50 euro.Alle info op www.veurne.be/speur-ze.