Slim wachttoestelletje regelt het winkelverkeer bij Lingerie Ohlala

Dit slimme toestelletje regelt bij Lingerie Ohlala het winkelverkeer. © gf
Wouter Vander Stricht

Bij Lingerie Ohlala moet je ze het niet leren. Ze hebben altijd wel iets inventief in gedachten en zo ook nu ze komende maandag heropenen. “We hebben tien verkoopsters en laten één klant per verkoopster binnen. Een ingenieus wachttoestelletje zorgt ervoor dat je buiten kan wachten. “Je kan zelfs even in de wagen zitten, maar we voorzien ook een wachttentje buiten”, stelt zaakvoerster Lot Decock.

Maandag mag ook Lingerie Ohlala in Lendelede weer de deuren openen. Om lingerie te passen is dicht contact onvermijdelijk, daarom zijn ook strikte maatregelen getroffen maar is toch alles er aan gedaan om het shopplezier te behouden.

Er zullen niet meer klanten binnen mogen dan er verkoopsters beschikbaar zijn. Wachten kan in een wachttent buiten of… gewoon in de eigen wagen, dankzij een ingenieus wachttoestelletje.

Dit toestelletje werd eerder al gebruikt in de winkel om wachtrijen te vermijden, nu is het zo ingesteld dat het ook werkt tot zeker 150 meter buiten de winkel. In de eigen wagen kan men rustig een boekje lezen, Facebooken of radio luisteren.

Zaakvoerster Lot Decock: “Bij de telefoontjes de jongste weken voelden we ons toch vaak een essentieel beroep”

Eens het toestelletje gaat trillen kan de klant – één persoon – binnen komen waar hij/zij door een verkoopster geholpen wordt in veilige omstandigheden: handen ontsmetten, beide met masker op en een shoptijd van maximum 30 minuten. Na elke pasbeurt worden de paskamers ontsmet en wassen de verkoopsters de handen. Er is ook een looprichting aangeduid zodat zo weinig mogelijk kruisverkeer ontstaat.

Zaakvoerster Lot Decock: “We zijn heel blij dat we weer open mogen want we misten heel hard het persoonlijk contact. In die anderhalve maand heeft onze webshop alvast zijn waarde bewezen. Met drie dames waren we continu – zowat 7 op 7 – in contact met onze klanten om ze telefonisch, via Whatsapp, via livechat te kunnen helpen. En daar hebben we gezien de vele telefoontjes toch ondervonden dat we soms een essentieel beroep zijn”, lacht Lot..

Via onze webshop hebben we toch ca 35% van de normale omzet in deze periode kunnen realiseren wat gezien het product – lingerie en badmode – en de omstandigheden een onverwacht succes is. Met de beloofde weekendbedeling van de moederdag-cadeaubonnen kwamen we qua aantal bonnen zelfs bijna op ons gewone niveau. Om dit te kunnen realiseren is heel ons team ingeschakeld om dit weekend tot 10 kilometer rond Lendelede thuisbezorging te verzekeren. Dat straffe team van tien dames staat vanaf nu weer volledig klaar om erin te vliegen. “

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier