Slagerij Taverlani in Oostkamp stopt maar passie voor catering blijft

Slagerij Taverlani, de kwaliteitszaak die meer dan 70 jaar het huis van vertrouwen was in het dorp, houdt ermee op. Dat de catering hierdoor meer ruimte en mogelijkheden zou krijgen was een bewuste keuze die Evi (39) en Delphine Lanckriet (33) maakten, hoewel de beslissing nog steeds bijzonder zwaar aanvoelt.

Delphine en Evi Lanckriet, hier samen met moeder Jenny Taveirne en medewerkers Stijn Taveirne en Ann Stevens, kleedden voor de gelegenheid nog snel de tafel aan. © PH

“We wisten dat er ooit een keuze zou moeten gemaakt worden”, vertelt Evi, de oudste dochter van Paul Lanckriet die op 12 juli 2015 onverwacht het leven liet na een jammerlijk ongeval in het buitenland.

Emotioneel

“Zelfs papa had er ons al over aangesproken. Toch voelt het vrij emotioneel aan. Na het overlijden van ons papa bleven we gewoon verder werken omdat het nemen van grote beslissingen in die omstandigheden erg moeilijk was. De combinatie van beenhouwerij en catering werd ons echter te zwaar. Het gamma van de slagerswinkel is te uitgebreid en catering is tegenwoordig ook zo gesofisticeerd dat je keuze moet maken om blijvend de beste kwaliteit te kunnen bieden. We moesten het ene loslaten om het andere efficiënter en beter te kunnen doen.”

Catering

We hebben de beenhouwerij moeten loslaten maar gaan vol enthousiasme verder. We willen ons graag verder specialiseren in catering in alle mogelijke vormen. Denk hierbij aan eetfestijnen, huwelijksfeesten en bedrijfsevenementen. Ook afhaling van gerechten blijft mogelijk. We behouden een aantal klassiekers uit de beenhouwerij die op bestelling steeds beschikbaar zijn.”

Rots in de branding

“Delphine is de keukenspecialist en regelt haar bestellingen van verse groenten, vlees en vis voor de bereidingen”, gaat Evi verder. “Stijn zorgt voor de praktische organisatie voor, tijdens en na een feest. Hij maakt dat alles op wieltjes loopt door zijn structuur. Ann blijft dagelijks vers bereide warme maaltijden in groot Oostkamp bezorgen.”

“We zijn dankbaar voor de mensen die ons in moeilijke tijden gesteund hebben”

“Ikzelf zal er zijn voor de bespreking en de uitleg bij de verschillende banketten die besteld worden. Mama Jenny (62) zijn we natuurlijk heel erg dankbaar voor alles wat ze voor ons heeft gedaan. Zij is een specialist in decoratieve zaken en een krak in het ontwerpen en bereiden van heerlijke hapjes en koude schotels. Mama is onze rots in de branding. Nu volgt ze zelfs nog een cursus bloemschikken en potten bakken. Het creatieve ligt haar wel.”

Loyaliteit

“Stijn, Delphine en ikzelf vormen nu het dreamteam dat een nieuwe uitdaging aangaat voor toekomstige feesten, ook al zijn we er natuurlijk erg mee vertrouwd. Onze agenda is nog steeds goed gevuld. De klanten kunnen bij ons terecht voor kwalitatieve en betaalbare feesten, tuin- en personeelsfeesten. Geen enkel feest is identiek. Voor elke klant zoeken we een aangepaste formule.”

Blijven investeren

“In professionele catering blijven we sterk investeren, we hebben bijvoorbeeld een nieuwe professionele afwasmachine gekocht. Ondertussen bouwen we aan een volledig nieuwe website. Ons nieuwe logo is er al. De goesting en de passie zijn gebleven. Ook al bruisen we nu al van de vele nieuwe ideeën, we zetten eerst alles op punt en werken rustig aan de verdere ontplooiing van de traiteurzaak.”

“We zijn dankbaar voor alle mensen die ons in de moeilijke tijden gesteund hebben. Zo loyaal als ons papa was voor de mensen, zo hebben de mensen ook loyaliteit aan ons teruggegeven. Dankzij de trouwe klanten en ons team hebben we ondanks alles verder kunnen doen”, aldus Evi. (PH)

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.