Skyline Park en KIDZ bezorgen kinderen een onvergetelijke zomerkamp met snoezelmomenten en lunchdates

Je herkent v.l.n.r.: Niki Corveleijn (projectleider KIDZ), Anneleen Santens (directeur KIDZ), Jonas Vandendriessche (Real Estate Manager Skyline Park) en Emma Saldi (HR-Assistant Skyline Communications). © GF
Wouter Vander Stricht

Deze zomer wordt Skyline Park omgetoverd tot een heus paradijs voor kinderen. Vier wekenlang zullen ze er zich naar hartenlust kunnen uitleven tijdens tal van leuke en (ont)spannende activiteiten, georganiseerd door KIDZ.

Het initiatief voor de samenwerking kwam van Skyline Communications, de grootste onderneming op bedrijvencampus Skyline Park. “Skyline Communications was op zoek naar een partner voor bedrijfsopvang voor de kinderen van onze medewerkers. Ik dacht meteen aan Motena en hun kinderafdeling KIDZ, omdat ikzelf en een aantal collega’s al gebruik maakten van hun naschoolse opvang”, vertelde Emma Saldi, HR Assistant bij Skyline Communications. “Op hun website bleek evenwel niets over bedrijfsopvang te staan. Daarom besloot ik hen te contacteren om meer informatie te vragen.”

Hoewel uit de navraag bleek dat KIDZ niet in bedrijfsopvang voorziet, reageerde de organisatie toch erg enthousiast. De beslissing om hun aanbod met deze dienst uit te breiden was dan ook snel gemaakt, en de overeenkomst met Skyline Communications volgde niet veel later. “Het klopt dat we er ongelofelijk veel zin in hebben. Toen Emma ons contacteerde, realiseerden we dat er eigenlijk een algemene nood is aan opvangmogelijkheden tijdens de zomervakantie“, reageerde Anneleen Santens, directeur van KIDZ. “En dat zagen wij meteen zitten. We beschikken op onze afdeling over meer dan genoeg ervaring om van het kamp een succes te maken. Al onze medewerkers gingen dan ook onmiddellijk aan de slag met de invulling ervan.”

Voorlopig gaat het om vier weken tijdens de zomervakantie, maar een verdere samenwerking in de toekomst is meer dan waarschijnlijk. Elke week zullen er verschillende thema’s aan bod komen. Zo verklapte KIDZ al dat één daarvan ‘minispa -en wellness’ zal zijn. Verder maakten ze ook al bekend dat er snoezelmomenten op het programma zullen staan: ouders kunnen dan even wat quality time doorbrengen met hun (b)engel(s). Ook zullen er lunchdates kunnen gereserveerd worden, zodat ouder en kind samen van hun middagpauze kunnen genieten in ware restaurantstijl. De verdere planning en bijkomende praktische informatie deelt KIDZ aan de geïnteresseerden mee tijdens een infosessie op Skyline Park.

“Het enthousiasme van KIDZ en de moeite die ze in de organisatie steken, belooft alvast veel goeds”, vulde Emma nog aan. “Onze werknemers profiteren trouwens van 50 procent korting, aangezien ons management besliste om de helft van de inschrijvingskost te sponsoren. Dankzij deze tegemoetkoming komen we uit op zo’n 16 euro per kind per dag, en dat bedrag is ook nog eens fiscaal aftrekbaar. Heel voordelig voor onze werknemers dus, als je bekijkt wat zo’n kamp normaal gezien kost.”

In verder overleg met Skyline Park werd tevens beslist om het kamp open te stellen voor de andere ondernemingen op Skyline Park. De hypermoderne bedrijvensite verwelkomde het initiatief maar al te graag. “Op Skyline Park gaan we voluit voor de integratie van werk en leven”, reageerde Jonas Vandendriessche, Real Estate Manager van Skyline Park. “Een kamp waar de kinderen van onze ondernemingen terecht kunnen past perfect in dat plaatje. De kinderen kunnen voor een groot deel van de zomervakantie gewoon mee naar het werk en beleven intussen de tijd van hun leven.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier