De Sint-Bernardus Tokyo is nagelnieuw, maar heeft tegelijk al een verleden. In 2012 lanceerde de brouwerij een eenmalig brouwsel naar aanleiding van de opening van het eerste Sint-Bernardus-themacafé in de Japanse hoofdstad. Acht jaar later staat het bier er opnieuw, met aangepaste receptuur.

De Tokyo is een ongefilterd gouden bier met 6 procent alcoholvolume en heeft een stevige schuimkraag. Volgens de brouwers kan je het gerstenat tussen een witbier en een saison situeren. "De Tokyo combineert frisse citrustoetsen met een bloemig parfum van veldkamille en fruitige gistaroma's van banaan en rode appel", klinkt het. "Een verfrissend bier met kruidig aroma en een lichte zurige, bittere nasmaak."

West-Vlaamse illustrator

Opvallend is dat Sint-Bernardus het nieuwe bier op de markt brengt in blikvorm. "In het buitenland is dit al jaren schering en inslag, maar we zijn ervan overtuigd dat er ook in ons land plaats is voor speciaalbier in blik."

Het opvallende artwork is van de hand van Jonas Devacht, een jonge West-Vlaamse illustrator. Hij zorgde voor een impressie van het Japanse nachtleven in de straten van Kanda, de wijk in Tokyo waar Brasserie Sint-Bernardus te vinden is.

De Sint-Bernardus Tokyo is nagelnieuw, maar heeft tegelijk al een verleden. In 2012 lanceerde de brouwerij een eenmalig brouwsel naar aanleiding van de opening van het eerste Sint-Bernardus-themacafé in de Japanse hoofdstad. Acht jaar later staat het bier er opnieuw, met aangepaste receptuur.De Tokyo is een ongefilterd gouden bier met 6 procent alcoholvolume en heeft een stevige schuimkraag. Volgens de brouwers kan je het gerstenat tussen een witbier en een saison situeren. "De Tokyo combineert frisse citrustoetsen met een bloemig parfum van veldkamille en fruitige gistaroma's van banaan en rode appel", klinkt het. "Een verfrissend bier met kruidig aroma en een lichte zurige, bittere nasmaak."Opvallend is dat Sint-Bernardus het nieuwe bier op de markt brengt in blikvorm. "In het buitenland is dit al jaren schering en inslag, maar we zijn ervan overtuigd dat er ook in ons land plaats is voor speciaalbier in blik."Het opvallende artwork is van de hand van Jonas Devacht, een jonge West-Vlaamse illustrator. Hij zorgde voor een impressie van het Japanse nachtleven in de straten van Kanda, de wijk in Tokyo waar Brasserie Sint-Bernardus te vinden is.