"We zijn blij dat we met dit traktaat ook eens iets kunnen doen voor de Blankenbergenaars. In een toeristische badstad is dit niet zo evident", zegt general manager Nicola Hamilton. Ter gelegenheid van Valentijn vindt die familiedag plaats onder de noemer 'Een hart voor Blankenberge'. "We willen tonen dat we de stad en haar inwoners een warm hart toedragen", klinkt het.
...

"We zijn blij dat we met dit traktaat ook eens iets kunnen doen voor de Blankenbergenaars. In een toeristische badstad is dit niet zo evident", zegt general manager Nicola Hamilton. Ter gelegenheid van Valentijn vindt die familiedag plaats onder de noemer 'Een hart voor Blankenberge'. "We willen tonen dat we de stad en haar inwoners een warm hart toedragen", klinkt het. Sea Life heeft overigens naar aanleiding van zijn 25ste verjaardag nóg een en ander in petto dit jaar. "Zo staan er nog twee grote evenementen op stapel en tegen de paasvakantie pakken we ook weer uit met enkele nieuwigheden. Het is nodig om te blijven vernieuwen: kinderen zijn nu zoveel gewoon dat je ze moet blijven prikkelen. Kijken alleen is niet meer voldoende", zegt Nicola Hamilton, die daarmee al een tipje van de sluier licht. "In onze 'voelpoel' konden de kinderen al ervaren hoe het voelt om een zeester, een krab of zeeanemoon aan te raken. In 2020 gaan we ook de andere zintuigen nog meer aanspreken, zodat een bezoekje aan Sea Life nog meer een totaalbeleving wordt die de mensen echt helemaal in de onderwaterwereld onderdompelt.""Zo willen we met geuren gaan werken maar ook met mist en lichtelementen om zo een bepaalde sfeer op te roepen. Of wat dacht je bijvoorbeeld van een ontbijtje bij de haaien? Er zijn dus nog ideetjes genoeg", knipoogt Nicola. Bij de start focuste Sea Life enkel op de Noordzee. "We zijn stelselmatig uitgebreid: twee jaar na de opening zijn de tropische vissen er bijgekomen, in 2001 deden de otters hun intrede en in 2003 de pinguïns. We proberen een educatief verhaal te vertellen, zonder daarbij het entertainmentgehalte uit het oog te verliezen: een dagje Sea Life moet een leuke én leerrijke uitstap zijn."Ook het voorbije jaar werd er al fors geïnvesteerd in het park. Zo werd het zeeleeuwenverblijf volledig vernieuwd en recent kwam er nog een gloednieuwe attractie bij. "Ons virtueel aquarium is enorm populair bij de kinderen", zegt Nicola Hamilton. "Ook de inzet van een gebarentolk bij onze presentaties is een meerwaarde gebleken. We zetten nu veel meer in op toegankelijkheid dan 25 jaar geleden." "Al die inspanningen werpen vruchten af: in de kerstvakantie noteerde het park een recordaantal bezoekers. "Dat waren er zelfs 15 procent meer dan vorig jaar. Dat is boven alle verwachtingen en de tevredenheidsscore lag óók tien procent hoger", aldus manager Nicola Hamilton.Het marien themapark slaat voor de familiedag de handen in elkaar met het stadsbestuur. "We ervaren dat veel Blankenbergenaars nog nooit in Sea Life geweest zijn, dus dit is de ideale gelegenheid om het park eens te leren kennen. Bovendien past die familiedag ook mooi in ons feestjaar '750 jaar Blankenberge'", zegt schepen Benny Herpoel (N-VA). "Sea Life is voor kinderen nog altijd een van de leukste trekpleisters in onze stad. Speciaal voor deze familiedag willen we ook de gezinnen met een beperkt budget warm uitnodigen", voegt schepen van Sociale Zaken Annie De Pauw (SP.A) er nog aan toe.Meer info vind je nog op www.visitsealife.com. (WK)