Zo dient iedere bezoeker op voorhand een tijdslot te reserveren via de website, geldt een eenrichtingsroute en wordt social distancing gewaarborgd. Het park is alvast erg tevreden dat het vanaf maandag opnieuw gasten mag ontvangen.
...

Zo dient iedere bezoeker op voorhand een tijdslot te reserveren via de website, geldt een eenrichtingsroute en wordt social distancing gewaarborgd. Het park is alvast erg tevreden dat het vanaf maandag opnieuw gasten mag ontvangen. "Zowel ikzelf als mijn team én de dieren zijn verheugd dat we na twee maanden eindelijk weer de deuren mogen openen. Onze bezoekers onderdompelen in de onderwaterwereld en even de sérieux van de afgelopen maanden vergeten, zal iedereen veel deugd doen. De kinderen hoeven zich niet langer te vervelen, maar kunnen zich bij ons weer komen verwonderen over de natuur. Het voelt een beetje zoals een eerste schooldag", zegt manager Nicola Hamilton, die voor de heropening tips kreeg van andere parken. "Meteen na de sluiting nam ik contact op met andere parken binnen onze groep. Zo waren er bijvoorbeeld al parken in China gesloten. Naar hun voorbeeld introduceerden we een specifiek regime voor onze dierenverzorgers zodat we ook tijdens de sluiting goede zorgen voor onze dieren konden garanderen. Na het nodige puzzelwerk, konden we een eenrichtingsroute uitwerken en ook alle risico's op besmetting tot een uiterst minimum herleiden. Ik wou ook enkel het park weer openen als dit kon op manier die veilig was, zowel onze bezoekers als voor ons personeel", klinkt het. In de opstartfase zullen slechts vijf bezoekers per keer - een tijdslot van 15 minuten - worden toegelaten. "Alleen zo kunnen we de social distancing garanderen. We vragen onze bezoekers dan ook om hun tijdslot te reserveren via onze website. Op die manier vermijden we wachtrijen en kan iedereen op een veilige manier genieten van zijn of haar bezoek. We bouwen de capaciteit weer op van zodra we honderd procent zeker zijn dat dit op een veilige manier kan", besluit Nicola Hamilton.