Evenementenbureau Ballroom bestaat amper zeven jaar maar kan toch al een mooi lijstje aan tot de verbeelding sprekende namen van klanten voorleggen: van textielproducent Balta en vorkheftruckbedrijf TVH tot bank- en verzekeringsmaatschappij ING, het ziekenhuis van Waregem en dancefestival Hype-O-Dream. Het gaat het bedrijf duidelijk voor de wind met een jaarlijkse omzet van ongeveer 600.000 euro. Sarah De Zutter is dan ook een gedreven eventmanager die er niet voor terugdeinst om op een vrije zaterdagavond te netwerken op een thuismatch van SV Zulte Waregem.
...

Evenementenbureau Ballroom bestaat amper zeven jaar maar kan toch al een mooi lijstje aan tot de verbeelding sprekende namen van klanten voorleggen: van textielproducent Balta en vorkheftruckbedrijf TVH tot bank- en verzekeringsmaatschappij ING, het ziekenhuis van Waregem en dancefestival Hype-O-Dream. Het gaat het bedrijf duidelijk voor de wind met een jaarlijkse omzet van ongeveer 600.000 euro. Sarah De Zutter is dan ook een gedreven eventmanager die er niet voor terugdeinst om op een vrije zaterdagavond te netwerken op een thuismatch van SV Zulte Waregem."Meer nog, Ik was het allereerste vast personeelslid bij SV Zulte Waregem. Ik ben hier als stagiair gestart toen de club de promotie maakte van tweede naar eerste klasse. Ik was mijn studies communicatiebeheer aan het afronden en een vriend suggereerde dat ik het hier zeker moest proberen. Ik ben gestart aan het onthaal. Daarna heb ik de communicatie en wedstrijdorganisatie binnen de club voor mijn rekening genomen vooraleer ik zeven jaar geleden als eventmanager Ballroom kon gaan uitbouwen.""Ja door de voortdurende groei kon ik het echt niet meer alleen aan. Joke Van Ackere staat sedert twee jaar in voor de eventplanning. Door haar komst hebben we nu ook meer tijd om de marketing en de externe communicatie van ons bureau zelf te verzorgen. En ikzelf focus mij meer en meer op verkoop en prospectie.""Ballroom is een apart bedrijfsonderdeel binnen de club. We hebben onze stek in de Zuidercorner, de nieuwbouw van Zulte Waregem. We maken uiteraard gebruik van de vip-ruimtes voor de evenementen die we organiseren en we kunnen ook een beroep doen op het logistieke team van de club. Er is ook wekelijks overleg met de commercieel manager van Essevee, Tyas Kastelijn. Maar evengoed zijn we dus aan de slag buiten de gebouwen van de club.""Ja toch wel, we verzorgden daar nu voor het zesde jaar op rij het vip-evenement. Het festival groeit jaar na jaar en zo ook het aantal vip's. Bij de eerste editie telden we er een 400-tal. Inmiddels zijn er dat bij benadering 3.000 op een totaal van 22.000 toeschouwers.""Ik kan niet ontkennen dat het mooi zou zijn mochten we daar een voet in huis krijgen maar voorlopig is dat niet aan de orde.""We organiseren nu inderdaad al activiteiten in de nieuwbouw van de hippodroom. Daarvoor is er eind vorig jaar een nieuwe vennootschap opgericht waarvan behalve Ballroom ook Waregem Expo en cateraar Gourmet Invent deel uitmaken. In de hippodroom kunnen we evenementen opzetten voor 100 tot 2.000 mensen, in het Regenboogstadion is dat van 20 tot 650 mensen.""Weet je dat ik niets van voetbal kende toen ik hier dertien jaar geleden begon te werken (lacht). Nu ben ik bij zo goed als alle thuismatchen aanwezig. Toch moet ik toegeven dat ik zelden een match van de eerste tot de laatste minuut bekijk. Ik doe liever eens een toer in de vip-ruimtes en sla dan hier en daar een praatje." "Ik ga toch een keer of drie per week naar de fitness. Daarnaast ga ik ook wekelijks langs bij een personal coach omdat ik spieren en conditie wil bijkweken.""Dat is nodig nu ik de liefde voor het surfen ontdekt heb en daarbij kun je toch wel wat kracht gebruiken." (Freddy Vermoere)