Het was de rookmelder die er voor zorgde dat de bewoners gewekt werden en de woning konden verlaten. De vader ademde wel wat rook in en werd ter controle naar het ziekenhuis overgebracht. De overige bewoners werden door de buren opgevangen.

De brandweer had de brand, die in de keuken ontstond, snel onder controle. Vermoedelijk is een kortsluiting in de koelkast de oorzaak van de brand. De brand ging gepaard met een felle rookontwikkeling waardoor het huis onbewoonbaar is. De bewoners kunnen voorlopig bij familie terecht. Tijdens de bluswerkzaamheden was de Ruddervoordsestraat voor het verkeer afgesloten.