Roeselare Awards kiest voor vernieuwd concept bij twintigste editie

Isidoor Goddeeris bij het model voor de awards die begin 2017 zullen uitgereikt worden. © (Foto SB)
Thomas Dubois
Thomas Dubois Editieredacteur De Weekbode Roeselare – Izegem – Tielt

Op zaterdag 28 januari 2017 is er de twintigste editie voor de Roeselare Awards. Nu al belooft het Awardscomité enkele nieuwigheden.

De Roeselare Awards begonnen ooit vrij kleinschalig met ‘amper’ 140 gasten tijdens de eerste editie, maar groeide jaar na jaar uit tot een van de evenementen binnen de Rodenbachstad. De afgelopen jaren mochten ze iedere keer het bordje uitverkocht boven halen. Voor de twintigste editie zal dat wellicht ook het geval zijn, de gala-avond belooft immers nog specialer te zijn dan gewoonlijk.

Het Awardscomité koos alvast voor enkele nieuwigheden. Zo is de look ‘n feel van een update voorzien met een nieuw logo. “Enkele categorieën zijn ook aangepast. Zo spreken we niet meer van beste marketing, maar van beste communicatie. Tegenwoordig is marketing veel meer dan publicaties in de pers, het gebeurt langs de meest diverse kanalen”, aldus Thijs Naeyaert. “Bij etalage kiezen we nu voor de beste winkelbeleving. Welke zaak biedt een meerwaarde ten opzichte van het online shoppen? Daar wordt de handelaar van het jaar de Roeselaward.”

De afgelopen negentien edities kregen de winnaars een beeldje van Marc Claerhout, dat verandert in 2017. “We spraken Isidoor Goddeeris aan die met plezier nieuwe beeldjes zal maken”, klinkt het.

Ook het Fabriekspand zal anders ingericht worden, maar meer kon het comité nog niet kwijt. Wel dat met Domino een van de meest gevraagde bands van Vlaanderen van de partij zal zijn. Daarnaast komen er nog twee tot drie groepen de affiche vervoegen.

Tot slot is er opnieuw de verkiezing van Persoonlijkheid van het Jaar. Kandidaten kunnen zich nu al aanmelden of morgen doorgegeven worden.

Alle info: www.roeselare-awards.be.

(TD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier