Roeselaarse burgemeester opent belevingswinkel Koffie ‘t Molentje

Redactie KW

Vrijdagavond werd de eerste belevingswinkel van het West-Vlaamse Koffie ’t Molentje officieel ingehuldigd in aanwezigheid van Kris Declercq, burgemeester van Roeselare. Vanaf zaterdag 5 december kunnen koffieliefhebbers er aan een echte cupping tree terecht voor persoonlijk advies.

Koffie ’t Molentje, dat is ambachtelijke koffie met karakter sinds 1947. Met de poten stevig verankerd in West-Vlaamse bodem staat dit ambitieuze merk al meer dan 70 jaar voor een kwalitatieve kop slow roasted koffie. Met de opening van de eerste belevingswinkel in Roeselare wil Koffie ’t Molentje nog dichter bij de klant staan en kunnen zij een zo vers mogelijk product aanbieden aan de consument. “Ik wil mensen helpen in hun zoektocht naar de perfecte koffie,” zegt Laurent Destrooper. “Nergens anders krijg je de kans om eerst verschillende smaken te proeven en deze, afgestemd op jouw koffievoorkeur, te matchen aan een koffiemachine zodat je thuis exact hetzelfde proeft als hetgeen je in de winkel geserveerd krijgt.”

Een boontje voor koffie

Het pand in de Ooststraat 15 dat vrijdag officieel ingehuldigd werd in aanwezigheid van burgemeester Kris Declercq, werd door Laurent Destrooper omgetoverd tot een zinnenprikkelende koffiewereld. In de belevingswinkel kan iedereen met een boontje voor koffie plaatsnemen aan de cupping tree, een boom die als centraal element in de winkel staat , om hun favoriete koffiesmaak te ontdekken. Rond de cupping tree zullen, wanneer de veiligheidsmaatregelen omtrent corona het toelaten, gratis tastings georganiseerd worden. Na het ontdekken van je favoriete blend kan je aansluitend een machine op jouw voorkeuren laten afstemmen. Het gamma koffiemachines van Koffie ’t Molentje is zeer divers, van apparaten voor bonen, gemalen koffie, pads en cups, startend van 25 tot 2.500 euro, voor thuis- of professioneel gebruik.

Nieuw concept

Het ondernemersverhaal van Laurent startte op 20-jarige leeftijd met de overname van de koffiebranderij. Eén slok en de jonge student die eigenlijk geen koffie lustte was direct verkocht. Toen Koffie ‘t Molentje 13 jaar geleden over te nemen was twijfelde hij dan ook geen moment en ruilde hij de schoolbanken officieel in voor de ondernemerswereld. “Het is een harde wereld, maar elke opportuniteit is een kans die je moet grijpen als ondernemer, zelfs in deze coronacrisis. Ik ben ervan overtuigd dat we met de start van dit nieuwe concept nog dichter bij onze klant kunnen staan en zowel mensen thuis als op kantoor de beste koffie kunnen schenken”, zegt Laurent Destrooper.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.