Marc (50) is van opleiding chocolatier maar werkt sinds geruime tijd als zelfstandig verkoper van aluminium buitenschrijnwerk. Daarnaast is hij bekend als dj-producer en als radiopresentator bij Waregem 1, te beluisteren op FM 105.4: "Als kind luisterde ik naar de vrije radio's Maëva en Mi Amigo. Ik had de microbe meteen te pakken. Op mijn twaalfde startte ik met een (toen nog illegale, red.) radiozender vanuit mijn kamer. Dat was echter niet evident en al vlug stelde ...

Marc (50) is van opleiding chocolatier maar werkt sinds geruime tijd als zelfstandig verkoper van aluminium buitenschrijnwerk. Daarnaast is hij bekend als dj-producer en als radiopresentator bij Waregem 1, te beluisteren op FM 105.4: "Als kind luisterde ik naar de vrije radio's Maëva en Mi Amigo. Ik had de microbe meteen te pakken. Op mijn twaalfde startte ik met een (toen nog illegale, red.) radiozender vanuit mijn kamer. Dat was echter niet evident en al vlug stelde ik me voor bij radio Arona. Ik mocht als jonge presentator aan de slag. Vanaf mijn veertiende startte ik met een eigen discobar. Na enkele jaren draaide ik in dancings in gans West- en Oost-Vlaanderen. Sinds anderhalf jaar ben ik actief bij Waregem 1. Ik presenteer er elke werkdag 'No stress tussen vier en zes'."Het draaien in dancings heeft Marc achterwege gelaten. Naast de radio- en podiumpresentatie producet hij nu vooral tracks. Hij doet dat samen en eigenlijk onder impuls van Rik de Hey (alias Koen Heyrick). Onder hun alterego's Marc-V en Free-Dom hebben ze begin deze maand een single uitgebracht."Het nummer heet 'No More War'. Het brengt een vredesboodschap. Als je danst kan je niet aan oorlog doen. De V in mijn naam symboliseert het vredesteken, Free-Dom spreekt voor zich."Aanvankelijk hadden Marc en Rik hun single voorgesteld aan een groot aantal platenlabels in België. Zonder succes."België is op dat vlak nogal conservatief", legt Marc uit. "Vernieuwende genres krijgen dan ook niet altijd de verdiende kans. Ik ben nogal eigenzinnig. Dat merk je ook in mijn presentaties en radiowerk. We besloten dan maar ons werk in Duitsland aan te bieden. We konden het Duitse dancelabel DMN (één van de grootste in zijn genre, red) overtuigen. Ze apprecieerden onze eigenzinnige beat, ritme en timbre. Alles zit nu in een stroomversnelling. Eind augustus wordt de bijhorende videoclip opgenomen. Begin september gaat de single wereldwijd digitaal. DMN ondersteunt de 'release' met een grote promotiecampagne. Het wordt uitkijken hoeveel keer het wordt beluisterd via Itunes en Spotify. Een paar honderd keer in de eerste weken zou al een succes zijn." (PPW)