De Plopsa Group benadrukt dat desbetreffende berichten nep zijn en wil mensen blijven waarschuwen om enkel via de officiële communicatiekanalen van Plopsa of van partners aan wedstrijden deel te nemen.

Naast de zogenoemde phishingberichten waarbij oplichters gevoelige informatie proberen te verkrijgen om het vervolgens te misbruiken, is het nu ook zo dat bepaalde berichten mensen aansporen om tot een betaling over te gaan. Het gaat van berichten waarbij mensen via een wedstrijd kans maken op een 'Cadeaukaart' ter waarde van 150 euro tot 'toegangstickets' voor 35 en 49-jarige vrouwen die aan slechts 1,50 euro aangeboden worden.

"Er zijn reeds verschillende personen die ons contacteerden die al een betaling verricht hebben. Dat geld zijn ze uiteraard kwijt. We willen dus iedereen waarschuwen om op dergelijke berichten niet te klikken en in geen geval tot betaling over te gaan!", stelt Sebastien Momerency, Marketing Director van de Plopsa Group. "We vinden dit uiterst belangrijk om te signaleren, zeker omdat we merken dat de berichten al volop gedeeld werden. We raden mensen dan ook aan om enkel via de officiële communicatiekanalen van Plopsa of van partners aan wedstrijden en andere acties deel te nemen.", zegt Momerency.