Piet Sintobin liet leven na val in niet beveiligde werfput, maar krijgt van Fluvius wel brief met ‘melding van schade’

Wouter Vander Stricht

Vlak na het overlijden van Piet Sintobin, die op 26 januari overleed nadat hij een dag eerder in een werfput op de Korenmarkt in Izegem was beland, ontving de overledene een brief van Fluvius met als titel ‘Melding van schade’. “Die brief is gedateerd op 27 januari, dan wisten ze daar toch al dat hij overleden was”, fulmineert broer Stefaan Sintobin. “In plaats van een blijk van medeleven krijgen we een brief waar we kop noch staart aan krijgen.” Bij Fluvius erkent men de fout. “In geval van schade vertrekt er bij ons automatisch zo’n brief. Maar in dit specifieke geval, moest die tegen gehouden zijn. Hierbij bieden we onze excuses aan. We zullen hier ook lessen uit trekken.”

Het ongeval van Piet Sintobin zindert nog na, zeker omwille van dodelijke afloop en de intrieste manier waarop het gebeurde. Vorige vrijdag werd de Izegemse volkfiguur ten grave gedragen, maar op dat moment was op de Melkmarkt in Izegem, waar Piet met zijn moeder samen woonde, al een brief in de bus gevallen. Stefaan Sintobin, broer van het slachtoffer en ook Vlaams Parlementslid: “Ik heb bewust gewacht met reageren tot na de begrafenis. Maar ik vind dit er toch ver over. Op 25 januari doen de feiten zich voor, een dag later sterft mijn broer en nog een dag later stellen ze een brief op waarin ze melding maken van schade. We hebben van Fluvius nog geen blijk van medeleven te horen gekregen. Nu krijg je een brief waarop je ook enkel schriftelijk mag reageren. Maar we begrijpen ook niet waarop die brief slaat.”

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

We wilden de vrienden en familie van de heer Piet Sintobin in geen geval extra leed toedienen en wensen ons uitdrukkelijk bij hen te excuseren voor deze fout – David Callens, woordvoerder Fluvius

Bij Fluvius erkennen ze de fout. Woordvoerder David Callens: “Naar aanleiding van het te betreuren ongeval in Izegem hebben wij een schadedossier aangemaakt in onze systemen voor verdere opvolging. Dat gebeurt standaard in alle situaties waarin een klant heeft schade geleden. Bij het aanmaken van zo’n dossier verstuurt software binnen ons bedrijf automatisch een bevestigingsbrief naar de aanmelder van het schadegeval. Zo zijn klanten snel op de hoogte van hun schadeaangifte. De meeste klanten appreciëren deze aanpak ook. In deze specifieke situatie had de brief echter nooit mogen vertrekken en was de inhoud ook ongepast. We wilden de vrienden en familie van de heer Piet Sintobin in geen geval extra leed toedienen en wensen ons uitdrukkelijk bij hen te excuseren voor deze fout. We zullen hier lessen uit trekken voor de toekomst.”

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.