‘Ostenders’, de mini-serie van AZ Damiaan bekroond tot beste communicatieactie van 2019

© JRO
Jeffrey Roos
Jeffrey Roos Medewerker KW

AZ Damiaan in Oostende viel woensdagavond in de prijzen tijdens de ‘Kortom Awards’ in Gent. In de categorie ‘social profit’ kreeg het Oostendse ziekenhuis een award voor ‘Ostenders’, een miniserie over leven en werken in het ziekenhuis, waarin de eigen medewerkers de hoofdrol spelen. De actie werd bekroond tot beste communicatieactie van 2019.

Het idee om een eigen miniserie te maken ontstond door het probleem om personeel te vinden. Dankzij de miniserie kreeg het aantal sollicitaties een boost. De miniserie werd gedraaid met een cast van maar liefst 100 artsen en 1.350 medewerkers van het ziekenhuis. Het was productiehuis Geronimo, bekend van ‘Helden van Hier’, die de productie voor zich nam in samenwerking met het communicatiebureau d-artagnan.

De Kortom Awards belonen innovatieve, inspirerende en impactvolle projecten van overheden en social profit organisaties die het belang van communicatie onderstrepen. Deze bekroning wordt toegekend door Kortom vzw, de vakvereniging voor overheids- en social profit communicatie. “‘Ostenders’ is een verhaal waarvan alle puzzelstukken mooi in elkaar passen”, meent de jury. “Met de gewaagde, vernieuwende, creatieve en professioneel uitgewerkte campagne zet het ziekenhuis zich als werkgever in de kijker. Met succes, want de miniserie trok nieuwe sollicitanten aan en het zette het ziekenhuis én de sector in de schijnwerpers. Bovendien zorgde de campagne voor een nooit eerder geziene interne dynamiek.”

Uiteraard is deze communicatieprijs een mooie waardering voor alle medewerkers van het ziekenhuis, de echte Ostenders dus. “Alle acteurs in deze campagne zijn eigen medewerkers, die vol overgave uitdragen dat ze graag werken in Az Damiaan. Collegialiteit loopt als een rode draad in dit verhaal en het is dan ook als één groot team dat we deze award vol trots in ontvangst nemen”, aldus stafmedewerker PR & communicatie van AZ Damiaan Kevin Mollet, die samen met de collega’s van de dienst HR en creatief marketingbureau d-artagnan uit Brugge deze campagne vorm gaf.

Wie de serie wil ontdekken kan terecht op www.ostenders.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier